سمنان - فرماندار شهرستان سمنان از اعزام سه گروه استهلال ماه شوال در منطقه پیغمبران سمنان خبر داد و گفت: دستگاه های مرتبط اجرایی با ستاد استهلال هماهنگی و همکاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان سمنان، سید عباس دانایی با بیان اینکه امروز سه گروه استهلال در منطقه پیغمبران سمنان، اقدام به رویت هلال ماه شوال می کنند، افزود: رصد ماه شوال اقدامی علمی است که در سال های اخیر از سوی دفترمقام معظم رهبری در سراسر کشور انجام می شود.

وی با اشاره به وجود رشته نجوم در دانشگاه سمنان و علاقه دانش آموزان و نوجوانان و جوانان به علم نجوم، خاطرنشان کرد: ایجاد مرکزی مستقل و غیردولتی در این بخش با ارایه آموزش های لازم و تخصصی به افراد علاقمند، علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، زمینه گسترش این علم در شهرستان سمنان را فراهم می کند.

دانایی پیگیری و رفع موانع گروه های رصدی توسط دستگاه های متولی را خواستار شد.

فرماندار شهرستان سمنان با تشریح سوابق و برنامه های اجرا شده در سال های گذشته برای رویت ماه شوال، هماهنگی و همکاری کلیه دستگاه های مرتبط اجرایی شهرستان سمنان با ستاد استهلال رویت ماه شوال را خواستار شد.

دبیر ستاد استهلال رویت ماه شوال در استان سمنان نیز با اشاره به تجربیات سنوات گذشته و اعزام گروه های رصدی در استان و شهرستان سمنان، گفت: منطقه پیغمبران سمنان برای رصد و رویت هلال ماه موقعیت مناسبی دارد.

حسن پیرچه در خاتمه تصریح کرد: با اعزام سه گروه بیش از ۱۰ نفر شامل اعضای انجمن نجوم شهرستان به همراه نماینده سیاست گذاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، هلال احمر و سپاه ... با استفاده از سیستم های مجهز رصدی و به کارگیری آخرین یافته های علمی، اقدام به رویت هلال ماه شوال می کنند و نتایج علمی مشاهدات به دفتر مقام معظم رهبری اعلام می شود.