بوشهر - نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: صیادان استان بوشهر از کمترین حمایت‌ها برخوردارند و باید حمایت ویژه‌ای از این قشر صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با اعضای تعاونی صیادی جلالی در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بالایی در بخش صیادی است و باید تلاش شود تا زمینه برای فعالیت بهتر صیادان استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه شغل صیادی یکی از مهمترین مشاغل در سطح استان است و افراد زیادی در این عرصه اشتغال دارند، اضافه کرد: صیادی یکی از مشاغل سخت است که صیادان با مشقت بسیار زیادی کسب رزق و روزی می‌کنند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون حمایت مناسبی از صیادان صورت نگرفته است، ادامه داد: صیادان با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و باید تلاش کنیم تا این مشکلات را رفع کنیم و شرایط مناسبی برای فعالیت این قشر فراهم شود.

وی با تاکید بر لزوم رفع دغدغه‌های صیادان استان، افزود: به منظور بررسی مسائل و مشکلات صیادان استان بوشهر یک نشست را با تعاونی صیادی کشور برگزار کردیم و موضوعات مهمی همچون استفاده بهتر از فرصت صید و صیادی و امنیت دریا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جمیری از حمایت‌های شیلات به عنوان یکی از راهکارهای مناسب برای کاهش مشکلات صیادان استان نام برد و بیان کرد: باید مشکلات عرصه صیادی استان به خوبی شناسایی شود و برای رفع مشکلات قدم‌های اساسی برداشته شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم طراحی نقشه جامع برای رفع مشکلات موجود، گفت: در صورتی که روش‌های مناسبی را برای حل مشکلات داشته باشیم، شاهد تسریع در رفع آنها خواهیم بود.