بجنورد- مدیركل حمل و نقل پایانه های خراسان شمالی از فرسوده بودن ۱۶ درصد ناوگان باری این استان خبر داد.

سعید سبحانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر سه هزار و ۲۹۷ خودرو در ناوگان باری این استان وجود دارد كه از این تعداد ۵۳۰ خودرو معادل ۱۶ درصد دارای عمر بالای ۲۵ سال بوده و فرسوده محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: همچنین از مجموع ۱۵۲ دستگاه اتوبوس که در سطح استان جابجایی مسافر را انجام می دهند، هفت دستگاه اتوبوس با عمر بالای ۱۵ سال در ردیف خودروهای فرسوده قرار دارند.

به گفته این مسئول از مجموع ۲۹۷ دستگاه مینی بوس در سطح استان ۲۳.۵ درصد و از مجموع ۲۲۰ دستگاه سواری كرایه ۱۰ درصد فرسوده هستند.

مدیركل حمل و نقل پایانه های خراسان شمالی در خصوص تسهیلات نوسازی ناوگان ها در سطح استان افزود: افرادی كه وسایل نقلیه آنان مشمول فرسودگی است اگر متقاضی كامیون كره ای یا اروپایی باشند مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان با كارمزد ۱۲ درصد معادل ۷۰ درصد قیمت خودرو به آنان تسهیلات پرداخت می شود.

سبحانی اضافه كرد: متقاضیان وسیله نقلیه روسی و چینی نیز ۷۰ درصد قیمت خودرو معادل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با كارمزد ۱۵ درصد دریافت خواهند کرد.

وی تصریح كرد: متقاضیان با در دست داشتن كارت هوشمند خودرو فرسوده خود به شركت خودرو ساز مراجعه و پس از دریافت فاكتور خرید از شركت، در سامانه نوسازی ناوگان نسبت به ثبت نام اقدام كنند.

سبحانی گفت: متقاضیان باید پنج درصد قیمت خودرو را به عنوان پیش پرداخت به شركت تحویل دهند و پس از معرفی به بانك عامل می توانند از تسهیلات استفاده كنند.