کتاب «علاءالدوله سمنانی» نوشته کاظم محمدی درباره این عارف بزرگ ایرانی که پیش از ورود به عرصه عرفان، وزیر دربار مغول بوده، به تازگی چاپ شده و عرضه آن به زودی آغاز خواهد شد.

ناهید نظری مدیر انتشارات نجم کبری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اثر جدید این انتشارات گفت: کتاب جدیدی که در دست چاپ و انتشار داریم، «علاءالدوله سمنانی» است. پیش از این کتاب، سه کتاب «آیه های سبز»، «آرزوی مثال» و «اشعار نجم الدین رازی» را برای نمایشگاه کتاب تهران چاپ کردیم و حالا نوبت به انتشار این کتاب رسیده است.

وی افزود: «علاءالدوله سمنانی» اثری از کاظم محمدی و اثری حجیم در حدود ۷۰۰ صفحه است. این کتاب، اثری جامع درباره این عارف و شاعر بزرگ ایرانی است. محمدی در این کتاب هم زندگینامه، هم شرح آثار و هم مراحل سیر و سلوک علاءالدوله را آورده است.

این مدیر نشر در ادامه گفت: این چهره عرفانی ایران، مانند دیگر عرفا، موافقان و مخالفانی داشته است و نویسنده کتاب مذکور، نظرات موافقان و مخالفان علاءالدوله را در این اثر آورده است. او از عرفای قرن ششم است که پیش از ورود به عرصه عرفان و تصوف، وزیر ارغون شاه مغول بوده است.  

نظری گفت: کتاب «علاءالدوله سمنانی» به تازگی چاپ شده ولی هنوز عرضه آن رابه بازار نشر شروع نکرده‌ایم. به این ترتیب این کتاب طی چند روز آینده با کمک نشر مولی توزیع خواهد شد.