مجمع عمومى انجمن نويسندگان كودک و نوجوان که قرار بود اول مرداد ماه برگزار شود به پانزدهم این ماه موکول شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع عمومى انجمن نويسندگان كودک و نوجوان پنج‌شنبه، پانزدهم مرداد ۹۴ ساعت ۱۷ برگزار مى‌شود. دستور جلسه‌ اين مجمع گزارش عملكرد هيئت‌مديره، گزارش مالى و انتخاب بازرسان است.

قرار بود مجمع عمومی یکم مرداد ماه برگزار شود اما بنا به درخواست تعداد زیادی از اعضا به دو هفته‌ بعد یعنی پنجشنبه ۱۵ مرداد موکول شد.

اعلام شده است اعضایی که امکان حضور ندارند، می‌توانند به عضوی دیگر وکالت نامه‌ کتبی بدهند، همچنین اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، براى اين‌كه بتوانند در انتخابات انجمن شركت كنند، بايد حق عضويت خود را پرداخت کرده باشند. حق عضويت سال ۹۳ و ۹۴ مبلغ ۵۰ هزار تومان است.

اعضای هیئت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، هر دو سال یک‌بار و بازرسان آن سالی یک بار انجام می‌شود. انجمن نویسندگان کودک، یک تشکل مدنی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۷۷ شکل گرفته و اکنون تعداد اعضای آن به بیش از ۴۰۰ نفر می‌رسد.

حمایت از حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان ادبیات کودک و نوجوان، ایجاد زمینه‌های لازم برای ارائه و نشر آثار ارزنده، تلاش برای معرفی آثار تازه، ایجاد تعامل میان نویسندگان و ناشران مختلف با یکدیگر، بهره‌گیری از تسهیلات قانونی، اعطای وام، بیمکه نویسندگان و... از جمله اهداف شکل‌گیری انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بوده و هست.