مقامات دولت آمریکا اعلام کردند: به این جمع بندی رسیده ایم که «بنیامین نتانیاهو» به هیچ توافقی در برنامه هسته ای ایران به جز تسلیم کامل این کشور راضی نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، مقامات دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در جلسه ای با حضور خبرنگاران این روزنامه صهیونیستی با انتقاد از مواضع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتند: اگر کنگره به توافق هسته ای اخیر با ایران رأی منفی بدهد، قدرت ایران افزایش یافته و آمریکا منزوی خواهد شد؛ چرا که دوستان ما رژیم تحریم ها را ادامه نخواهند داد.

این مقامات ادامه دادند: جمع بندی ما این است که نتانیاهو تنها در برابر تسلیم کامل ایران، راضی می شود و حتی حاضر به لغو تحریم های این کشور نیست.

آن ها درباره رأی کنگره افزودند: به نظر ما کنگره به توافق هسته ای جامع ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) میان کشورهای ۱+۵ و ایران رأی خواهد داد. عدم تصویب این توافق، موجب عمل نکردن ایران به تعهداتش شده، سیستم تحریم های ایران فرو خواهد پاشید، ایران برنامه هسته ای خود را از سر گرفته و بالاخره آمریکا در میان متحدان خود تنها و منزوی خواهد ماند.