زاهدان-نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: میان ائمه جمعه و مسئولان باید در راستای رفع مشکلات مردم همدلی و همزبانی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در جمع نمازگزاران زاهدانی مصلی قدس اظهار داشت: رسالت اصلی ائمه جمعه در هر منطقه، فعالیت‌های دینی و فرهنگی و تلاش برای رفع مشکلات مردم است.

وی افزود: ظرفیت امام جمعه با توجه به نقش مردمی بودن آن در راستای کاهش مشکلات مردم بر هیچ کس پوشیده نیست و باید در این راستا میان این قشر از جامعه و مسئولان ارتباطی نزدیک باشد تا همواره شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به ۵ مردادماه سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در ایران اسلامی بیان کرد: نماز جمعه به‌ عنوان یک کارگاه آموزشی و بصیرتی است و طی چند سال اخیر بارها و بارها نظام از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نماز جمعه نشانگر همبستگی ملت در برابر دشمنان نظام است و این جایگاه باید روز به روز تقویت شود چرا که ائمه جمعه روشنگران افکار عمومی جامعه در برابر تهدیدات سخت و نرم دشمنان هستند.

امام جمعه زاهدان گفت: نمار جمعه نعمت بزرگ خداوندی است که باید برای این فریضه دینی اهمیت زیادی قائل شویم و روز به روز آن را تقویت کنیم چرا که نیاز جامعه است.

وی یاد آور شد: نخستین نماز جمعه در پنجم مرداد ۱۳۵۸ با حکم امام راحل و به امامت مرحوم آیت الله طالقانی اقامه شد و این یادگار امام سال ها است در صحنه های حساس نظام جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی می کند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به فضایل و برکات نماز جمعه در آیات، روایات و احادیث افزود: از جمله اینکه کسی که نماز جمعه می رود مانند این است که فریضه حج را به جا آورده است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به فرمایشات امام (ره) در خصوص اهمیت نماز جمعه مبنی بر اینکه علما باید با سفارش به مردم به این مساله اهمیت دهند، تاکید کرد: امروز علما وظیفه دارند در خصوص این فریضه دینی تذکر و اهمیت دهند که نماز جمعه در راس همه امور است.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: از جمله کارهایی که یک امام جمعه موفق باید آن‌ها را سامان ببخشد، کارهای آموزشی، فرهنگی، تبلیغی، اخلاقی، اجتماعی، سیاسی، مبارزاتی و رسانه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت برنامه‌ریزی در کارهای دینی، فرهنگی، آموزشی، سیاسی و اجتماعی شهر، ضروری است که ائمه جمعه، اولین برنامه‌ریز باشند تا بتوانند مردم را هم به منظور تقویت بنیه دینی و مذهبی آنان و هم به منظور بهره‌برداری از مسائل سیاسی و اجتماعی و ارتقای میزان آگاهی آحاد مردم مهیا سازند.

پروژه ایران هراسی رنگ باخته است

امام جمعه زاهدان در بخش دیگری از خطبه های به توافق هسته ای با کشورهای ۱+۵اشاره کرد و گفت: با این توافق اکنون ایران هراسی از سوی دشمنان انقلاب اسلامی کمرنگ تر شده است.

آیت الله سلیمانی افزود: مذاکرات از سوی ملت ایران تمام نشده چرا که نباید تیم هسته ای ایران  اجازه سوء استفاده از مفاد توافق نامه را بدهند و باید در برابر زیاده خواهی و سیاسی کاری های آمریکا و متحدانش ایستادگی کنند.

امام جمعه زاهدان با بیان این که دشمن هیچ‌گاه به دنبال موفقیت ملت ایران و دادن امتیاز به جمهوری اسلامی نیست، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که دشمن از آن وحشت دارد، وجود ملتی بیدار، هوشیار با در اختیار داشتن جوانانی پرشور و با نشاط و پر استعداد برای کشف علوم است، پس نباید اجازه سو استفاده را به دشمن داد.