مسعود کیمیایی فیلمساز با سابقه سینمای ایران در آستانه کنسرت «شب موسیقی فیلم‌های مسعود کیمیایی» از انگیزه های حضور خود برای پذیرش برگزاری این برنامه زنده موسیقایی سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود كیمیایی كارگردان سینمای ایران گفت: مرحوم فرهاد و رضا یزدانی خواننده موسیقی فیلم هایم هستند بر این اساس از ابتدا پیشنهاد دادم برای حفظ فضای نوستالژیک، این آثار بدون خواننده اجرا شوند.

وی گفت: این حس هنرمندانه بهزاد عبدی بوده كه در مقام یک موسیقی‌دان یادی از فیلم‌های من كرد. گفته و پیشنهاد آقای عبدی برایم شعف آور بود، همچنین وقتی مدیر اجرایی این کنسرت را معرفی کرد متوجه شدم انسان دانسته‌کار است بنابراین آقای شجاعی کار اجازه و مجوز مراحل اجرای كار را انجام داد.

کیمیایی درباره انتخاب موسیقی های اجرایی در این برنامه گفت: این آثار توسط گروه انتخاب شده اند و من هیج نظارتی روی این آثار ندارم. در واقع من به عنوان مهمان در این برنامه حضور خواهم داشت.

این کارگردان با سابقه سینمای ایران با اشاره به همكاری خود با بهزاد عبدی در مقام رهبر اركستر بیان کرد: بهزاد عبدی سازنده آخرین موسیقی فیلم من بوده و من در این كار با او آشنا شدم. به عقیده من موسیقی این فیلم واقعا موسیقی است و آرایش نیست. زمانی كه پیشنهاد كرد از موسیقی های متن فیلم های  من یک اجرا صورت گیرد، بسیار خوشحال شدم.

وی درباره حضور رضا یزدانی در این پروژه تصریح کرد: من از همان ابتدای شكل‌گیری كار پیشنهاد دادم كه این آثار برای حفظ فضای نوستالژیك‌شان بدون خواننده اجرا شوند و اركستر نیز یک اجرای تازه از این آثار داشته باشد. البته رضا یزدانی خواننده برخی از این موسیقی هاست كه در این كنسرت نیز حضور خواهد داشت و قطعا این فضا حفظ خواهد شد.

كنسرت «شب موسیقی فیلم‌های مسعود كیمیایی» ۱۶ مردادماه توسط موسسه فرهنگی هنری گلچین آوای شرق به رهبری بهزاد عبدی در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار می‌شود.