شهرکرد - رئیس دارالقرآن الکریم استان چهارمحال و بختیاری از راه یابی ۶۱ نفر از حافظان استان به مرحله دوم دهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، مهدی پرتوی گفت: در مرحله اول دهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ که فروردین ماه سال جاری برگزار شد  ۷۲ درصد از حافظان استان که در این طرح شرکت کرده بودندبه مرحله دوم این طرح راه یافتند.

وی با بیان این که آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ در رشته های حفظ پنج جز، ۱۰ جز، ۲۰ جز، و حفظ کل برگزار می شود، ادامه داد: در رشته حفظ پنج جز ۱۲ نفر، ۱۰ جز ۱۹ نفر، ۲۰ جز ۱۳ نفر و در رشته حفظ کل قرآن کریم ۱۷ نفر از حافظان استان با قبولی در آزمون کتبی به مرحله دوم این طرح راه یافتند.

پرتوی ضمن اشاره به این که مرحله دوم این طرح برگزاری آزمون شفاهی از حافظان خواهدبود، ادامه داد: از میان ۶۱ حافظ راه یافته به مرحله دوم ۴۳ نفر از میان خواهران و ۱۸ نفر از میان برادران هستند.

رئیس دارالقرآن استان با بیان این مطلب که زمان برگزاری آزمون مرحله دوم طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ هفته اول شهریور ماه سال جاری خواهد بود، اظهار کرد: حافظان ۱۰ جزء در صورت قبولی در آزمون شفاهی حایز دریافت مدرک درجه پنج، حافظان بیست جز حایز دریافت مدرک درجه چهار و حافظان کل حایز دریافت مدرک درجه سه خواهند شد.

وی تاکید کرد: حافظان کل برای دریافت مدرک درجه دو و درجه یک باید دو مرحله آزمون دیگر را با موفقیت پشت سر بگذارند که شامل مباحث تفسیری، ترکیب الایات و مفردات قرآن خواهد بود.