قم - رئیس هیئت جودوی استان قم گفت: نماینده قم جواز صعود به لیگ برتر جودوی نوجوانان را کسب کرد و از شهریور امسال در این مسابقات حضور پیدا می‌کند.

سعید علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برنامه توسعه و رشد جودو در قم بر مبنای سرمایه‌گذاری بر رده‌های سنی پایه استوار است و در ۲ سال گذشته تیم‌های جودوی نونهالان، نوجوانان و جوانان استان قم در مسابقات قهرمانی کشور حضور مستمری داشته‌اند.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های جدی جودوی قم برای حضور در لیگ‌های مختلف کشور مسائل مالی است و در صورتی که بتوانیم بخش خصوصی را مجاب به سرمایه‌گذاری در رشته جودو کنیم، می‌توانیم وارد لیگ‌های معتبر جودوی کشور شویم.

رئیس هیئت جودوی استان قم گفت: امسال باشگاه شهید زین‌الدین قم برای حضور در لیگ نوجوانان اعلام آمادگی کرد و به همین منظور در مسابقات مرحله مقدمانی به منظور تعیین تیم‌های راه‌یافته به لیگ برتر این رده سنی شرکت کرد.

علیزاده بیان داشت: حضور تیم شهید زین الدین در مسابقات این مرحله، حضور موفقی بود و خوشبختانه این تیم موفق شد جواز حضور در لیگ برتر جودوی نوجوانان را کسب کند و این یک موفقیت امیدوارکننده برای جامعه جودوی قم است.

وی عنوان کرد: نماینده قم در این مسابقات که با حضور ۱۴ تیم برگزار شد موفق شد لیگ برتری شود و مسابقات لیگ برتر نیز از شهریور ماه در ۲ گروه برگزار می‌شود و تیم شهید زین‌الدین قم پس از قرعه‌کشی، ۶ تیم حریف خود در دور گروهی لیگ برتر را خواهد شناخت.

رئیس هیئت جودوی استان قم تصریح کرد: این تیم با ترکیب بومی و از میان استعدادهای جودوی قم در رده سنی نوجوانان در لیگ برتر شرکت می‌کند و حضور این تیم پایه‌گذار رشد جودو به صورت گام به گام برای رده‌های سنی بالاتر است.

علیزاده افزود: رشته جودو در استان قم علاوه بر شهر قم در بخش‌های تابعه نیز فعالیت‌هایی آغاز کرده است و در صورتی که مشکلات سخت‌افزاری رشته جودو حل شود به‌تدریج می‌توانیم جمعیت ورزشکاران این رشته را افزایش دهیم.