زنجان- مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر خلاف تصورات ایجاد شده وزارت کار و تعاون تنها مسئول رسیدگی به وضعیت اشتغال نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غریوی ظهر چهارشنبه در همایش کار آفرینی، مهارت آموزی با رویکرد اشتغال پایدار اظهار کرد: بر خلاف تصورات ایجاد شده وزارت کار و تعاون تنها مسئول رسیدگی به وضعیت اشتغال نیست.

وی با موظف دانستن تمامی دستگاه ها برای رفع مشکل بیکاری، تصریح کرد: وظیفه اصلی ما تربیت نیروهای متخصص و ماهر با توجه به نیاز جامعه است.

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: برای داشتن استقلال سیاسی باید استقلال اقتصادی حفظ شود و مردم نقش اساسی در این امر دارند.

غریوی تعاون را از پایه های مهم و مورد اعتماد اقتصاد کشور دانست، و گفت: نمی توان نقش ۲۵ درصدی تعاون را در اقتصاد کشور نادیده گرفت و با کمک تعاون معظل بیکاری را به ویژه در فارغ التحصیلان کم می شود.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر نگرش جوانان به کار، افزود: در سال های۹۱ و ۹۲، تنها ۷۰۰ فرصت شغلی در دستگاهای دولتی وجود داشت که به هیچ وجه پاسخگوی نیاز جوانان نیست ولی با هدایت جوانان به سمت کار آفرینی  و حمایت دستگاه ها ی اجرایی  از جمله فنی و حرفه ای می توان به این وضع سر و سامان داد.