بندرعباس - مدیرعامل آتش نشانی بندرعباس گفت: در جریان آتش سوزی هتل هرمز ۵۷ مسافر از جمله ۴۰ مسافر خارجی نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرجام دانش ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در مورد وقوع دو حادثه آتش سوزی در مراکز تجاری و اقامتی شهر بندرعباس بیان داشت: هشدارهای لازم از قبل به مدیران مجتمع‌های تجاری داده شده بود، حادثه آتش‌سوزی در مجتمع تجاری ستاره جنوب در حالی رخ داده که هشدارهای لازم و نکات ایمنی از قبل به تمامی مجتمع‌های تجاری رسماً اعلام شده بود.

دانش با ابراز تأسف از جان باختن چند تن از شهروندان به دنبال حادثه آتش‌سوزی در بازار ستاره جنوب و تسلیت به خانواده‌های افراد درگذشته، اظهار کرد: بی‌توجهی به نکات ایمنی در وقوع این حادثه و گسترش آن نقش زیادی داشت. در گذشته هشدارهای زیادی به مجتمع‌های تجاری از جمله مجتمع ستاره‌جنوب برای جدی گرفتن نکات ایمنی و نصب سیستم اطفاء و اعلام حریق شده بود که متأسفانه بخشی از خسارات وارده ناشی از عدم توجه به این نکات بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با تأکید بر اینکه خودروهای آتش‌‌نشانی در کمتر از ۲ دقیقه در محل وقوع حادثه حضور یافته‌اند، افزود: بخش قابل توجهی از مجتمع مذکور، مسکونی و دارای سکنه بوده و با توجه به اینکه نوع آتش‌سوزی ناشی از سیستم برق مجتمع بوده است، عملیات با دقت بیشتری دنبال شد.

وی اظهارداشت: در این عملیات تعداد ۲۰ خودروی آتش‌نشانی و بیش از ۸۰ نیروی آتش‌نشان با تجهیزات مورد نیاز انفرادی و عمومی اقدام به اطفاء حریق و نجات جان مصدومان و افراد حبس شده در مجتمع کردند.

دانش از مصدومیت چهار نفر از آتش‌نشانان پرتلاش سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس طی این عملیات خبر داد و گفت: این افراد با دانش و تجربه کافی از حوادث مختلف، حقیقتاً با جدیت تمام از جان و دل مایه گذاشته و به وظیفه خود عمل کردند.

شهادت یک آتش‌نشان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس از نجات جان ۵۷ مسافر و شهادت یک آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی هتل هرمز خبر داد.

دانش با اشاره به آتش‌سوزی بامداد گذشته در هتل هرمز، بیان داشت: این آتش‌سوزی بامداد گذشته، حدود ساعت ۳ در طبقه اول رخ داد. خوشبختانه آتش حدود نیم ساعت بعد از وقوع توسط ماموران پرتلاش آتش‌نشانی به طور کامل مهار شد. در این عملیات ۵۷ نفر از مسافرین که ۴۰ نفر آنان خارجی نیز بودند، نجات داده شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: متأسفانه آتش‌نشان پرتلاش سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس، آقای برکت جوذری با فداکاری جان خود را از دست داد و به فیض شهادت نائل آمد.