«یووال اشتانیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به سخنان «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا که گفته بود توافق هسته ای با ایران موجب از بین رفتن تهدید علیه ماهیت این رژیم می شود، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، مونیز در جمع هیأتی از گزارشگران وابسته به رژیم صهیونیستی گفته بود که اگر وی یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی بود، از توافق هسته ای جامع با ایران حمایت می کرد.

«یووال اشتانیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز در واکنش به این سخنان، گفت: اگر من یک آمریکایی بودم، با توافق هسته ای مخالفت می کردم.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با طرح این ادعا که توافق هسته ای موجب آغاز مسابقه رقابت تسلیحات هسته ای در منطقه خواهد شد ادامه داد: با توافق هسته ای مخالم زیرا این توافق به رقابت تسلیحات هسته ای میان ایران و دولت های عربی منتهی خواهد شد و این امر با سیاست های آمریکا در این باره در تعارض آشکار است.

اشتانیتز در ادامه افزود: اگر من یک آمریکایی بودم، به دلیل آسیب هایی که این توافق به امنیت ملی آمریکا، اسراییل و تمامی کشورهای غربی وارد خواهد کرد، با آن مخالفت می کردم.

وی که نمی توانست ناراحتی خود را از این توافق پنهان کند بار دیگر به با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم و بی ثبات کردن منطقه مدعی شد: مسأله ایران مادامیکه این کشور از حزب الله و بی ثباتی در منطقه حمایت می کند حل شدنی نیست.

این مسئول رژیم صهیونیستی ابراز داشت: ایران باید لحن خود را در برابر اسراییل به طور کامل عوض کند.