قم - مدیر شبکه هدهد با بیان اینکه تنها دو شبکه شیعی مذهب در زمینه کودک و نوجوان در سطح دنیا فعالیت می‌کند، گفت: ۲۳ شبکه کودک و نوجوان عربی زبان در دنیا فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان حلمی شامگاه سه‌شنبه در بازدید تعدادی از دانشجویان مسلمانان مقیم انگلستان از دفتر شبکه هدهد در قم گفت: شبکه هدهد برای کودکان و نوجوانان ۳ تا ۱۴ سال در زمینه‌های تفریحی - مذهبی برنامه تأمین و تولید می‌کند.

وی با اشاره به این مطلب که ۶۰ درصد برنامه‌های این شبکه از شرکتی‌های فیلم سازی دنیا تهیه می‌شود، بیان داشت: مرکز شبکه بین‌المللی هدهد در بیروت مستقر است و این شبکه در کشورهای ایران، کویت، مصر، عراق، انگلستان، تاجیکستان دفاتر پخش و تولید دارد.

رئیس سازمان رسانه صبا با اعلام این خبر که شبکه هدهد با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی از استرالیا تا آمریکا پوشش دارد و قابل دریافت است، افزود: این شبکه تحت وب بوده و از طریق اینترنت نیز پخش زنده دارد.

حلمی با عنوان این نکته که شبکه هدهد فارسی در سال ۲۰۱۱ در شهر دوشنبه تاجیکستان راه‌اندازی شده است، گفت: این شبکه در ایران، افغانستان و تاجیکستان به زبان فارسی قابل دریافت است.

وی به برخی از مزایای این شبکه در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از دیدگاه دشمنان شیعه این شبکه جزو خطرناک‌ترین و تأثیرگذارترین شبکه کودک و نوجوانان معرفی شده است و تاکنون چندین بار از روی پورتابل ماهواره‌ای اقدام قطع به آن کرده‌اند.

مدیر شبکه هدهد با تأکید بر اینکه شبکه هدهد اولین شبکه عربی شیعه جهان است، اظهار داشت: این شبکه در حال ساخت و تولید برنامه‌های انگلیسی ‌زبان بوده و در آینده نزدیک برنامه‌ها به زبان انگلیسی در سطح وسیعی پخش خواهد شد.

وی تربیت نسل با آموزش‌های صحیح و اصولی شیعی بدون تعرض به دیگر ادیان و مذاهب را از رسالت مهم این شبکه عنوان کرد و گفت: حدود سه سال از راه‌اندازی هدهد فارسی و پنج سال از فعالیت هدهد عربی می‌گذرد و در این مدت برنامه‌هایی در زمینه آموزش و ترویج ارزش‌های دینی داریم که مورد استقبال مسلمانان جهان اسلام قرار گرفته است.

حلمی با تأکید بر اینکه شبکه هدهد با جامعه بسته دینی موافق نیست گفت: دنیای رسانه به مثابه یک سوپرمارکت است و همه شبکه‌ها جهانی دنبال عرضه کالاهای شیک و پر رنگ و لعاب خود هستند.

وی با بیان اینکه کارکنان این شبکه از توان و تجربه خوبی برخوردار هستند، گفت: شبکه هدهد با سه مقوله تخصص، تعهد و پشتکار توانسته است تنها شبکه بدون موسیقی در زمینه کودک و نوجوان باشد که در نوع خود بی‌نظیر محسوب می‌شود.

رئیس سازمان رسانه صبا با اشاره به این مطلب که شبکه هدهد جزو ۵ شبکه برتر کودک و نوجوانان در دنیای اسلام است، گفت: این شبکه برای کودک، به بهانه کودک و درباره کودک برنامه‌سازی می‌کند.