بجنورد- مدیركل حمل و نقل پایانه های خراسان شمالی از افزایش شش درصدی تردد وسایل نقلیه طی چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در محورهای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سبحانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طی چهار ماهه نخست امسال ۲۲ میلیون و ۳۲۶ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی تردد داشتند.

وی افزود: ۱۲درصد این ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۸ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبك بوده است.

سبحانی با اشاره به تخلف ۲۸ درصدی این تعداد وسایل نقلیه گفت: همچنین ۱۲درصد این تخلفات، سرعت غیر مجاز، یك درصد سبقت غیرمجاز و ۱۵درصد عدم رعایت فاصله طولی گزارش شده است.

به گفته وی این میزان تردد توسط ۳۸ دستگاه تردد شمار برخط، در محورهای خراسان شمالی ثبت شده است.

سبحانی پرتردد ترین و كم تردد ترین محور طی این مدت را به ترتیب بجنورد- شیروان و گرمه- میامی عنوان كرد و افزود: ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ نیز ساعات اوج تردد در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی بوده است.

وی اضافه كرد: همچنین از مجموع تردد های ثبت شده، یك میلیون و ۹۵۸ هزار وسیله نقلیه با دو درصد كاهش نسبت به مدت مشابه در چهار ماهه نخست سال گذشته، وارد این استان و دو میلیون و ۱۲هزار وسیله نقلیه با سه درصد افزایش از استان خارج شده اند.

مدیركل حمل و نقل پایانه های خراسان شمالی در خصوص میزان جابجایی كالا و مسافر توسط ناوگان های استان طی چهار ماهه امسال گفت: در این مدت یك میلیون و ۱۰۰ هزار تن كالای تولیدی خراسان شمالی توسط ۷۲ هزار وسیله نقلیه جابجا شده است.

وی افزود: همچنین یك میلیون و ۲۲ هزار نفر از شهروندان خراسان شمالی نیز توسط ۱۰۱ هزار وسیله نقلیه جابجا شدند.

سبحانی تعداد ناوگان های عمومی استان را ۵۸۹ دستگاه اعلام كرد و اظهار داشت: این تعداد ناوگان با یک هزار و ۶۵۳ راننده طی ایام تابستان آماده جابجایی مسافران و شهروندان در خراسان شمالی هستند.

به گفته وی در بخش جابجایی كالا نیز شش هزار و ۸۶۳ راننده در خراسان شمالی فعالیت دارند.