چالوس - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: جاده چالوس مسیر صفر گردشگری بوده که تاکنون توسعه نیافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی رحمانی موحد پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: مسیر جاده چالوس مسیر صفر گردشگری بوده که از زمان ساخت تا به الان هیچ گسترش و توسعه خاصی پیدا نکرده و چندبرابر ظرفیت ثابت آن بهره برداری شده است.

معاون گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان اینکه توقف های متعدد در طول مسیر یکی از آسیب های ارتباطی به شمار می رود گفت: کمیسیون ارتباط ایمنی راه ها و ارتباط بین ستاد خدمات سفر ایجاد شده است تا مسائل جاده گردشگری را بررسی کند.

رحمانی یادآور شد: در بحث جاده شمالی باید به بحث امداد رسانی با هلی کوپتری و سرویس بهداشتی توجه بیشتری صورت گیرد.

فرماندار چالوس نیز گفت: جاده چالوس یکی از پرجاذبه ترین جاده های کشور است اما حوادث زیادی را درآن رخ می دهد که از جمله مشکلات است.

محمد ناصر زندی افزود: جاده چالوس قدمت زیادی دارد ولی الان جوابگوی حجم بالای ترافیک مسافران نیست و معمولا دو یا سه روز در هفته طرح یکطرفه شدن در آن اجرا می شود.

 وی با اشاره به اینکه جاده چالوس رابط سه استان است گفت: این جاده با مشکلات زیادی روبرو و مدیریت از دست ما خارج شده است و  بعضی اوقات برای انتقال دستگاههای خدمات رسان با مشکل مواجه هستیم.

فرماندار چالوس تصریح کرد: در زمان اجرای طرح به دلیل یکطرفه شدن اگر تصادفی رخ دهد آمبولانس های اعزامی به مرکز شهرستان امکان برگشت به پایگاه را ندارند.

زندی با بیان اینکه معضل دوم جاده چالوس بحث ممنوعیت عبور کامیون هاست افزود: مرزن آباد ۷۰ آبادی دارد که مردم منطقه با مشکل عبور و مرور درمحور روستائی مواجه هستند و در بعضی مواقع برای انتقال بیماران دچار مشکل می شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه عدم تردد کامیون ها در جاده وجود دارد در شهرک صنعتی و تولیدی به مشکل برمی خوریم و اگر حداقل سه روز در هفته برای تردد آنها اجازه عبور داده شود بهتر است.

فرماندار چالوس گفت: معضل بعدی جاده چالوس منطقه حفاظت شده البرز مرکزی است که مانع توسعه گردشگری دراین منطقه می شود زیرا یکطرف با کوه و یکطرف با دره مواجه هستیم، همچنین اغلب واحدهای پذیرائی ما در حرائم ساخته شده است و با وجود خدمات رسانی مناسب با مشکل مجوز برخورد می کنند.

وی در پایان گفت: بحث آزاد راه را نباید به دست فراموش سپرد و نباید از دستور کار خارج شود و عوارضی که اکنون وجود دارد برای افراد بومی ایجاد مشکل کرده است.