بجنورد- در آستانه ۱۷ مردادماه روز خبرنگار، استاندار خراسان شمالی با صدور پیامی ۱۷ مرداد روز روز تجلیل از ارباب قلم دانست و این روز را به تلاشگران این عرصه تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، سید علی اکبر پرویزی در پیامی ۱۷ مردادماه روز خبرنگار را روز تجلیل از مقام قلم و ارباب قلم دانست و این روز را به جامعه خبری استان تبریک گفت.

متن کامل این پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ؛ سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند»

سوگند خداوند به «قلم» و «نوشته»، قلم را قداست و نوشتن را حرمت بخشیده است. درخت قلم، اگر ریشه در «تعهّد» و «تدیّن» داشته باشد، میوه‌اش شیرین و ماندگار است.

هرچند ارزش و کرامت قلم بسیار بالاتر از آن است که برای بزرگداشت آن و صاحبانش به اختصاص دادن روزی در تقویم بسنده کنیم اما این ساده ترین کار برای تجلیل از مقام قلم و ارباب قلم است.

در سالی که مزین به شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» است خبرنگاران به عنوان قاصدان صدیق و راویان امین جامعه در صف مقدم همراهی دولت و ملت قرار دارند ودر جهت تعالی افکار عمومی، روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه تلاش می کنند.

بدینوسیله ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  شهدای والا مقام  حوزه خبر و اطلاع رسانی شهید صارمی و تنها شهید خبرنگار استان شهید امانی، هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار را به همه تلاشگران صحنه آگاهی و قلم زنان عرصه امید و همدلی بویژه خبرنگاران پرتلاش استان و اصحاب رسانه تبریک گفته و توفیقات روز افزون این عزیزان را ازدرگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

 سید علی اکبر پرویزی

استاندار خراسان شمالی