معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه رشد علمی نیازمند زیرساخت لازم است، گفت: هنوز دسترسی دانشگاه ها به پایگاه های علمی و بین المللی وصل نشده و درحال برنامه ریزی در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید احمدی امروز در نشست خبری در وزارت علوم گفت: رشد علمی نیازمند دانشگاه های فعال، مجلات علمی، شبکه های ارتباطی، اعطای تسهیلات پژوهشی و ارتباطات بین المللی است که طی سال های گذشته در این حوزه ها دچار معضل بودیم و هنوز ارتباطات دانشگاه ها با پایگاه های علمی برقرار نشده است.

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری درخصوص رشد علم و فناوری در کشور بیان کرد: در حوزه علم و فناوری به حواشی پرداخته می شود درحالی که توجه به اصل موضوع علم و فناوری کمرنگ شده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: رشد علمی تنها مربوط به یک سال نیست بلکه شرایط امروز در این زمینه چهار سال آینده قابل مشاهده است و ارزیابی فعالیت این دولت در حوزه علم و فناوری طی چند سال آینده مشخص می شود.

احمدی با بیان اینکه برای رشد علمی باید زیرساخت های لازم فراهم شود، گفت: اعتبار تحقیقات و پژوهش در کشور عربستان ۷ میلیارد دلار است این درحالی است که اعتبار کل آموزش عالی ما حدود  ۱.۷ میلیارد دلار است.