بجنورد- مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: هزار و ۳۶۳ فرزند در خانواده های نیازمند این استان در انتظار حامی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی اصیلی، صبح چهارشنبه در نشست معاونان و کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی، با اشاره به اجرای موفق طرح محسنین در استان به منظور جذب حامی برای خانواده های نیازمند خراسان شمالی، افزود: این طرح باید همانند گذشته با قدرت و جدیت ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: كمیته امداد خراسان شمالی به منظور جذب حامی برای ایتام تحت حمایت خود طرح های مختلفی اجرایی می كند كه طرح محسنین از جمله موفق ترین این طرح ها است.

اهرابی گفت: در راستای اجرای طرح محسنین تاکنون دو هزار و ۶۷۸ فرزند در خانواده های نیازمند خراسان شمالی شناسایی شدند که از این تعداد هزار و ۲۸۵ نفر زیر ۱۸ سال و هزار و ۳۹۳ نفر نیز بالای ۱۸ سال هستند.

وی با اشاره به اینكه هزار و ۳۱۵ نفر از این فرزندان نیازمند دارای حامی هستند، تصریح كرد: هزار و ۳۶۳ نفر دیگر در انتظار دستان پر مهر حامیان هستند تا با كمك های مادی و معنوی آنان را حمایت كنند.

به گفته اهرابی در راستای اجرای طرح محسنین سه هزار و ۱۷۶ حامی برای این افراد جذب شده است.

مدیركل كمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به كمك های نقدی و غیر نقدی این حامیان افزود: در اجرای طرح محسنین یك میلیارد و ۲۰۷ میلیون ریال كمك نقدی و بیش از یك میلیارد ریال نیز کمک غیر نقدی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۸ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و ۴۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.