کرمان - اجرای عملیات آسفالت کندروهای بزرگراه امام خمینی (ره)، مهار حریق مغازه مشاور املاکی و برگزاری ویژه برنامه «نوای زباله ها» از جمله اخبار شهرداری کرمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، شهردار منطقه سه از اجرای عملیات  آسفالت کندروهای بزرگراه امام خمینی (ره) در این منطقه خبر داد.

علی خدادادی گفت: شهرداری این منطقه در ادامه عملیات آسفالت کندروهای بزرگراه امام، اقدام به آسفالت محدوده پل دانش به سمت پل شهید باقدرت به متراژ دو هزار و ۷۶۰ متر مربع کرده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون کندرو بعد از پل شهید باقدرت به سمت پل دانش نیزبه متراژ دو هزار و ۷۰ متر مربع زیر سازی، قیر پاشی و آسفالت شده است.

خدادادی افزود: عملیات  جدول گذاری و سنگ فرش پیاده روهای این محدوده نیز در حال انجام و کار شستشوی دیوارها و جداول این مسیر نیز در دست اقدام است.

وی  ازهمکاری  سازمان عمران شهرداری و واحد زیبا سازی شهرداری در اجرای این عملیات ها تقدیر و تشکر کرد.

مهار حریق مغازه مشاور املاکی

روز گذشته  در پی تماس تعدادی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ و درخواست کمک از آتش نشانی، بلافاصله ستاد فرماندهی این بر اساس این گزارش، آتش نشانان پس از حضور در محل حادثه و مشاهده حریق در یک مغازه مشاور املاکی با توجه به احتمال گسترش شعله های آتش به اطراف، بلافاصله با رعایت نکات ایمنی و قطع جریان برق و گاز اقدام به مهار شعله ها کرد.

خوشبختانه در این حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید ولی خسارات مالی برجای گذاشت.

برگزاری ویژه برنامه «نوای زباله ها»

ویژه برنامه «نوای زباله ها» به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در سالن بسطامی واقع در بوستان مادر برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در مراسم افتتاحیه این ویژه برنامه که با حضور سرپرست شهرداری کرمان، مدیر کل حوزه استاندار و جمعی از شهروندان برگزار شد، گفت: با رشد جمعیت و گسترش شهر نشینی میزان تولید زباله روز به روز افزایش پیدا می کند و بی توجهی  شهروندان در تفکیک و دور ریختن زباله ها باعث نازیبا شدن چهره شهر و اماکن عمومی می شود، بنابراین باید برای حفظ و نگهداری از محیط زیست بیشتر تلاش کنیم.

حجت الاسلام حسینی افزود: این در حالی است که زباله ها بسیار ارزشمند هستند و بازیافت  زباله ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی صرفه جویی در مصرف ظروف پلاستیکی را گامی در جهت حفظ و پاکیزگی محیط زیست  و صرفه جویی در مواد اولیه دانست و از شهروندان خواست تا از ریختن زباله در اماکن عمومی خودداری کنند.

گفتنی است ویژه برنامه «نوای زباله ها» از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ مرداد ماه سالجاری  و با همکاری گروه های موسیقی فرهنگ، موتیف، کودکان نسل مهر و اتلک از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در سال آمفی تئاتر بسطامی واقع در بوستان مادر برای علاقه مندان برگزار می شود.