رئیس دفتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا(منا) فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، اعلام کرد: تلاش می کنیم دسترسی به مصدومان و قربانیان افزایش یابد تا بتوان به آنها کمک‌رسانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الیاس غانم در دیدار با دکتر سید امیر محسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر که روز دوشنبه در ساختمان صلح هلال احمر برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از همکاری های جمعیت هلال احمر ایران با فدراسیون گفت: درگیری های زیادی در سوریه، لبنان و تونس وجود دارد که فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر به عنوان یک سازمان بین المللی نسبت به امدادرسانی و ارائه خدمات به قربانیان در این کشورها اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی دفتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا(منا) فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر وضعیت کلی منطقه منا و وجود درگیری های متعدد در این منطقه است، تصریح کرد: ما باید به تمامی درگیری ها در منطقه پاسخ داده و در ارائه خدمات در کشور های درگیر، تعادل را ایجاد کنیم؛ اما منابع موجود با توجه به درگیری ها و تعداد مهاجران کافی نیست.

به گفته رئیس دفتر منطقه خاور میانه و شمال آفریقا(منا) فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، اگر تمامی جمعیت های ملی هلال احمر و صلیب سرخ که در منطقه وجود دارد به صورت متحد فعالیت کنند، مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

دیدار با وزیر بهداشت و وزیر خارجه یمن در صنعا

رئیس دفتر منطقه خاور میانه و شمال آفریقا(منا) فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر با اشاره به دیدار با وزیر بهداشت و وزیر امور خارجه یمن در صنعا، گفت: در زمینه جراحی در جنگ و مراقبت های بهداشتی در یمن تلاش بسیار شده؛ اما در زمینه تامین آمبولانس، وسایل و لوازم بهداشتی نیاز احساس می شود.

وی با بیان اینکه فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در زمان وقوع سوانح و کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در زمان وقوع درگیری ها فعالیت می کنند، ادامه داد: بر اساس ملاقاتی که مسئولان کمیته بین المللی صلیب سرخ در صنعا داشتیم با توجه به وخامت اوضاع و وجود درگیری ها، از آن ها خواستیم تا اجازه همکاری به فدراسیون را در زمینه کمک رسانی به قربانیان و مجروحان بدهند که مذاکرات همچنان ادامه دارد.

به گفته غانم، درگیری ها در لیبی و عراق نیز وجود دارد که برای حل مشکلات موجود در حال گفتگو با کمیته بین المللی صلیب سرخ هستیم.

استفاده از توان و ظرفیت جمعیت‌های ملی برای کمک به قربانیان جنگ

رئیس دفتر منطقه خاور میانه و شمال آفریقا(منا) فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر با بیان اینکه این فدراسیون می تواند از توان و ظرفیت جمعیت های ملی برای کمک به مجروحان و قربانیان جنگ ها و درگیری ها در منطقه استفاده کند، اظهارداشت: فدراسیون در تلاش است تا دسترسی به مصدومان و قربانیان افزایش یابد تا بتوان به آن ها کمک رسانی کرد.

وی در خصوص نحوه کمک‌رسانی و ارسال کمک‌های امدادی به مردم یمن از سوی جمعیت های ملی، تاکید کرد: تمامی جمعیت های ملی کالاها و اقلام خوراکی و امدادی خود برای کمک به مردم یمن را به صنعا می رسانند و در این زمینه کمیته بین المللی صلیب سرخ نیروی کافی برای توزیع اقلام ندارد و این موضوع روند امدادرسانی به مردم یمن را با مشکل مواجه می کند.
جمعیت هلال احمر ایران دارای بیشترین داوطلب در دنیا

در ادامه باریاما، رئیس بخش توسعه و مشارکت فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه منا با اشاره به همکاری بسیار خوب جمعیت هلال احمر ایران با فدراسیون، افزود: بسیار راغب هستیم تا در زمینه فعالیت داوطلبان هلال احمر در ایران اطلاعات کسب کنیم؛ چرا که جمعیت ایران دارای بیشترین داوطلب در دنیا است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران خدمات بسیار خوبی را ارائه می دهد، اذعان کرد: جمعیت ایران فعالیت بسیار مناسب و متنوعی را به مرحله اجرا در می آورد که می توان آن ها را در سطح منطقه و حتی جهان تسری داد.

رئیس بخش توسعه و مشارکت فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه منا، خاطرنشان کرد: نیازمند اطلاعات بیشتر از فعالیت های امدادی جمعیت هلال احمر ایران هستیم تا تجارب حاصل از انجام فعالیت‌های امدادی ایران را در میان کشورهای منطقه منتشر کنیم.