بوشهر - معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: سرانه ورزشی و فضای سبز شهرهای استان بوشهر افزایش می‌يابد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسن باستی ظهر دوشنبه در آئین معارفه شهردار جدید برازجان اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی برای توسعه زیرساخت‌های شهری در استان بوشهر صورت گرفته است و امیدواریم شاهد تحول در زیرساخت‌های شهری باشیم.

وی به تفاوت‌های عمران شهری با دیگر حوزه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برای اینکه شاهد توسعه نشاط اجتماعی باشیم باید نوع برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های مدیریت شهری به تناسب آن شهر صورت گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خواستار استفاده از فکر و اندیشه مردم در توسعه و آبادانی شهرهای استان شد و خاطرنشان کرد: منظر و چهره شهر برازجان زیبنده این شهر نیست و باید تلاش شود که شاهد بهبود وضعیت فعلی باشیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در پروژه‌های عمرانی در استان بوشهر هزینه شد که ۳۵۰ میلیارد تومان از این اعتبارات مربوط به عمران شهری بود.

باستی ادامه داد: شهرستان دشتستان دارای ۹ شهر است که سهم اعتبارات عمران شهری این شهرستان معادل ۴۵ میلیارد تومان بود.

وی در ادامه سرانه بودجه عمرانی شهرداری برازجان را ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر عنوان کرد و افزود: این میزان از میانگین کشوری و همچنین میانگین سرانه اعتبارات استانی در بخش عمران شهری نیز کمتر است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خاستار توسعه زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری در برازجان شد و ادامه داد: افزایش سرانه ورزشی و فضای سبز در سطح شهر برازجان نیز از دیگر برنامه‌ها در این شهر است.

وی از افزایش زمین‌های فوتبال در سطح شهر برازجان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ۲۰۰ هزار متر مربع فضای سبز در برازجان احداث خواهد شد.

در این آئین با تقدیر از تلاش‌های ماشاءالله احمدی شهردار سابق و سید هاشم بصری سرپرست شهرداری برازجان، سعید شمالی‌نژاد به عنوان شهردار جدید برازجان معارفه شد.