بجنورد- معاون فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری بجنورد از هیئت امنای حسینیه ها و تکایای این شهر خواست تا برای ایجاد سرای محلات در مرکز خراسان شمالی مشارکت و همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد موفق صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ارائه برنامه های فرهنگی و هنری و ورزشی در محله های حاشیه شهر بجنورد از جمله برنامه هایی است که از سال گذشته از سوی شهرداری در دست اجرا قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برای اجرایی شدن برنامه های فرهنگی و هنری و ورزشی از سوی شهرداری بجنورد اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است، افزود: هزینه مورد نیاز برای اجرایی شدن این برنامه ها سه برابر اعتبار در نظر گرفته شده است که با همکاری برخی ادارات نظیر اداره کل ورزش و جوانان تامین می شود.

موفق گفت: راه اندازی کلاس های فرهنگی و هنری و کارگاه های آموزشی در محله های حاشیه شهر به مکانی مناسب برای استقرار نیاز دارد اما اعتبار در نظر گرفته شده، برای گرفتن مکان استیجاری کافی نیست.

وی با اشاره به وجود حسینیه ها و تکایا در محله های مختلف شهر بجنورد و امکان استفاده از این اماکن برای برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری، افزود: هیات امنا و معتمدان محل می توانند با در اختیار قرار دادن این اماکن به شهرداری، شاهد برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری از سوی مربیان در این محله های حاشیه نشین باشند.

موفق اظهار کرد: تاکنون که چند ماه از شروع طرح سرای محلات می گذارد از سوی هیات امنا و معتمدان محله های حاشیه نشین شهر، برای در اختیار قرار دادن حسینیه ها و تکایا به منظور برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری، استقبال مناسبی نشده است.

معاون فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری بجنورد از هیئت امنای حسینیه ها و تکایای این شهر خواست تا برای ایجاد سرای محلات در مرکز خراسان شمالی مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر شهرداری در محله کوی امام هادی(ع) و کوی صادقیه بجنورد کلاس های اوقات فراغت و کارگاه های آموزشی را برای نوجوانان و جوانان آغاز کرده و به زودی در محله ملکش نیز این دوره ها برگزار خواهد شد.

موفق با اشاره به اینکه یکی از برنامه های شهرداری ایجاد فضای ورزشی در زمین های رها شده حاشیه شهراست، افزود : شورایاران باید با رضایت مالکان، زمین های رها شده را به شهرداری معرفی کنند تا در این اراضی فضاهای ورزشی موقتی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه مالکان زمین های رها شده تصور نکنند شهرداری قصد مالکیت این زمین ها را دارد، ادامه داد: زیرساخت های لازم برای فضای ورزشی روباز در محله های حاشیه شهر برای نوجوانان و جوانان همان محل ایجاد می شود و در صورت درخواست مالکان زمین، فعالیت ورزشی در آن متوقف می شود.

موفق اضافه کرد: متأسفانه ایجاد فضای ورزشی در زمین های رها شده نیز با استقبال خوبی روبرو نشده و در این زمینه لازم است شورایارها به این موضوع ورود پررنگ تری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، از جمعیت ۲۱۱ هزار نفری بجنورد، مرکز خراسان شمالی بیش از ۷۳ هزار نفر معادل یک سوم جمعیت این شهر در ۲۶ سکونتگاه غیررسمی و حاشیه ای زندگی می کنند.