یک مقام وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از سخنان اخیر فرستاده ویژه سازمان ملل در امور این کشور علیه دولت دمشق تصریح کرد: دی‌میستورا با این سخنان تلاش می کند از «بی طرفی» در سوریه فاصله بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، یک مقام وزارت خارجه سوریه به سخنان اخیر «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور علیه دولت دمشق واکنش نشان داده و از آن به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام سوری که نخواست نامش فاش شود در این زمینه گفت: سخنان اخیر دی میستورا نشان می دهد که وی در تلاش است تا از «بی طرفی» در سوریه فاصله بگیرد. 

به گفته وی سخنان دی میستورا به دور از واقعیت بوده و ناشی از اطلاعات غلطی است که معاندان دولت و ارتش سوریه به آن دامن می زنند.

این مقام سوری افزود: ما توقع داشتیم که دی میستورا به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل، حملات تروریستی تکفیریها به استان های درعا، حلب، لاذقیه، قطع آب و برق و گاز استان حلب توسط این گروه ها طی چند هفته متوالی و همچنین اقدامات جنایتکارانه آنها علیه مردم سوریه را محکوم کند، اما این کار را نکرد.

گفتنی است، «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز گذشته ضمن ادعای بمباران یک بازار در حومه دمشق توسط جنگنده های سوری، آن را نقض قوانین بین المللی دانسته و محکوم کرده بود.