بجنورد - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از افزایش ۹ برابری ورود گردشگران خارجی به این استان در سه ماهه اول امسال خبر داد.

محمد سویدانلویی در گفتگو با خبرنگار مهرگفت: خراسان شمالی در زمینه گردشگری و صنایع دستی ظرفیت های بالقوه ای دارد كه برای شكوفایی آن، بخش های مختلف باید حمایت های لازم را داشته باشند.

وی افزود: گردشگری یكی از شاخص های توسعه این استان محسوب می شود و از این طریق می توان شاهد رشد اقتصادی استان بود.

سویدانلویی اظهار داشت: خوشبختانه اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در زمینه توسعه گردشگری استان گام های موثری برداشته است اما دستگاه های اجرایی نیز باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به نوپا بودن خراسان شمالی گفت: رسیدن به توسعه و پیشرفت نیازمند استفاده از ظرفیت های بالقوه این استان در بخش های مختلف تفریحی، گردشگری، صنایع دستی، صنعتی و ...است که باید برای شتاب بخشیدن به توسعه استان، همه این بخش ها به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی برای توسعه گردشگری در خراسان شمالی امسال ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با تاكید بر توجه به توسعه زیرساخت های گردشگری استان تصریح كرد: طی سه ماهه نخست امسال ورود گردشگران خارجی به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۹ برابر افزایش یافته كه برای افزایش میزان ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

سویدانلویی وجود ۲۴ منطقه نمونه گردشگری و هشت روستای هدف گردشگری در استان را یكی از توانمندی های خراسان شمالی در بحث گردشگری عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۱۷ هزار نفر، در مسیر جاده آسیایی قرار دارد که همه ساله میلیون‌ها  مسافر و زائر از این مسیر به سمت مشهد مقدس و بالعکس تردد می کنند.