بجنورد- مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی از اعطای تسهیلات چهاردرصدی به متقاضیان خرید ناوگان حمل و نقل روستایی این استان خبر داد.

سعید سبحانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براي خريد ناوگان حمل و نقل روستايي تسهیلاتی با نرخ سود چهار درصد از محل صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان اعطا می شود.

وی اضافه کرد: به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل روستایی کشور تفاهم نامه دوجانبه ای بین سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي کشور، براي ورود سه هزار دستگاه ناوگان ون منعقد شده که بر اساس این تفاهم نامه تسهیلات مزبور به متقاضیان پرداخت می شود.

سبحانی افزود: داشتن گواهينامه معتبر حداقل ب ۲ يا پايه ۲، داشتن کارت هوشمند رانندگان حرفه اي يا احراز صلاحيت هاي اخذ کارت هوشمند، سکونت در روستا، ارائه تعهد محضري مبني بر استمرار فعاليت در حمل و نقل روستايي و شاغل نبودن در شغل ديگر از جمله شرایط دریافت این تسهیلات است.

وی با بیان این که قیمت تقریبی خودروهای ون مزبور ۷۵ میلیون تومان است، اظهار داشت: تسهیلات اعطایی نیز تا سقف ۸۰ درصد قیمت خودرو با نرخ چهار درصد قابل پرداخت است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی تصریح کرد: البته با استفاده از این تسهیلات، میزان معافیت گمرکی این خودروها نیز کاهش می یابد.