اختتاميه جشنواره «رنگ وخيال» با موضوع نماهای تهران که به نقاشی آبرنگ اختصاص داشت، ۲۹ مردادماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتاميه جشنواره «رنگ و خيال» پنج‌شنبه ۲۹ مردادماه با حضور رييس مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداری تهران، استادان و هنرمندان نقاشی و مديران شهرداری تهران در بوستان گفتگو برگزار شد و طی آن علی اکبر ابراهیمی، سیاوش مظلومی‌پور، بهمن نیکو، محمود سمندریان و نقاشان و هنرمندان با اهدای جوایز و لوح تقدیر مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

شهرام گیل آبادی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: ما باید از هنرمندان توانایی مانند نقاشان بهرمندزشویم. من از هنرمندان درخواست دارم و تقاضا می کنم که در کنار مردم در موقعیت هایی که باید از یک معبر عبور کنیم حضور داشته باشید. این معبر یک طرفش شهرنشینی و یک طرفش شهروندی است.

وی ادامه داد: ما اساسأ با جامعه شهری آموزش ندیده روبرو هستیم و در این جامعه شهری آموزش ندیده از داشته های خود بهره نمی گیریم. ما شهرنشینیم و داخل شهر زندگی می کنیم و واقف به حقوق شهروندی خود و ارگان ها نیستیم. من از شما هنرمندان برای عبور از فضای شهرنشینی به فضای شهروندی دعوت می کنم و مردم باید با حقوق شهروندی خود آشنا شوند. ما زمانی می توانیم در اداره شهر موفق باشیم که مردم با حقوق شهروندی خود آشنا شده باشند.

گیل آبادی یادآور شد: شهر یک عنصر پویا است و ما هستیم که شهر را می سازیم. بسیاری از شهرسازان بر این باور هستند که ایده ها، نقاشی های دیواری و معرفتی که تبدیل به یک سازه می شود، می تواند رفتارهای شهروندان را تغییر دهد و موثر باشد و ما باید از این نظریه بهره گیریم.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، اظهار کرد: اگر امروز دور هم جمع شدیم و حلقه دوستی تشکیل دادیم باید یک چیز را مرور کنیم، ابتدا درست ببینیم و بعد عاشقانه شهر خود را دوست داشته باشیم. شهرداری تهران آمادگی این را دارد که هر هفته در یک زمان مشخص جشنواره هنری در سطح شهر برگزار کند. مردم نیاز دارند که نگاه شما هنرمندان نسبت به شهر را بشناسند. در این فضا که سرعت جامعه مدرن زیاد است ممکن است شهروندان فرصت درست دیدن را نداشته باشند و ما باید نحوه درست دیدن را به شهروندان آموزش دهیم.

گیل آبادی ادامه داد: از تمامی اساتید، هنرمندان، نقاشان و تمامی دوستانی که در این جشنواره حضور داشتند و آثار خود را در معرض دید شهروندان قرار دادند، تشکر می کنم.

اولین جشنواره آثار برگزیده نقاشان آبرنگ ایران با موضوع نماهای تهران پنج شنبه ۲۹ مرداد در پل طبیعت واقع در اراضی عباس آباد تهران برگزار شد.

برچسب‌ها