داستان نویس حوزه هنری استان شایسته تقدیر شد، معرفی داوران جشنواره سراسری کاریکاتور« ایران آینده»و ... از مهمترین عناوین اخبار کوتاه خراسان شمالی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، زهرا اسدی داستان نویس حوزه هنری ای استان در یازدهمین جشنواره سراسری داستان رضوی «کبوتر حرم» شایسته تقدیر شد.

زهرا اسدی از هنرمندان حوزه هنری خراسان شمالی و فعالان عرصه داستان نویسی با مجموعه داستانهای «چه در دل تو چه دردل من»، در این جشنواره موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر در بخش داستان کوتاه شد.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی، مرتبط با فرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار گسترده این آثار، از مهمترین اهداف این جشنواره بود.

معرفی داوران جشنواره سراسری کاریکاتور «ایران آینده»

از سوی دبیرخانه ششمین سالانه جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع «ایران آینده»، اسامی داوران جشنواره معرفی و اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، دبیرخانه ششمین سالانه جشنواره سراسری کاریکاتور با موضوع «ایران آینده»، بهمن عبدی، مسعود ضیایی، داود یاراحمدی، محمد علی رجبی و عباس ناصری را به عنوان داوران این جشنواره معرفی کرد.

ایران آینده و قطب اقتصادی خاورمیانه، ایران آینده و پایگاه علمی و مجهز به دانش و فن‌آوری روز جهان، ایران آینده و قدرت بلامنازع منطقه، ایرانی در ایران آینده، معماری شهری در ایران آینده، خانواده در ایران آینده، کودک در ایران آینده، سلامت و بهداشت در ایران آینده، اقتدار نظامی در ایران آینده، محیط زیست در ایران آینده، جمعیت در ایران آینده، رفاه و امنیّت در ایران آینده، برخی از محورهای بخش موضوعی این جشنواره است.

این جشنواره شهریور ماه سال جاری با معرفی نفرات برتر به کارخود پایان می‌دهد.

قطعه دو محور میامی به جاجرم و اتصال آن به سنخواست به مرحله مناقصه رسید

مدیرکل راه وشهرسازی استان خراسان شمالی گفت: قطعه دو محور میامی به جاجرم و اتصال آن به سنخواست به مرحله مناقصه گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی اصغر بدیعی مقدم، یکی از محورهایی که در توسعه منطقه شرق تاثیر بسزایی دارد را محور بجنورد- سنخواست – جاجرم به میامی اعلام کرد.

وی با اشاره به وجود منابع اعتباری مناسب برای محور جاجرم به سنخواست از سمت سه راهی خراشا، گفت: تاماه آینده پیمانکار این محور نیز مشخص خواهد شد.

بدیعی مقدم در ادامه با تاکید به بررسی داخلی طرح جامع  شهر جاجرم در بحث شهرسازی گفت: چنانچه این مهم نیاز به پیگیری داشته باشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از خرید یک دستگاه گریدر طی سه ماهه آینده با اعتباری بالغ بر۷۰۰ میلیون تومان و پیوستن آن به ناوگان ماشین آلات اداره راه و شهرسازی جاجرم خبرداد.