شیراز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از اختصاص هفت میلیارد تومان برای طرح‌های آبخیزداری این استان خبرداد.

مهرزاد بوستانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص طرح‌های آبخیزداری گفت: در سال جاری هفت میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری استان فارس اختصاص یافته که در این راستا برنامه هایی در دستور این اداره کل است.

وی بیان کرد: این هفت میلیارد تومان برای طرح های سازه ای و بیولوژیکی اختصاص یافته که از آن جمله می توان به تکمیل طرح های گذشته اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با اشاره به اینکه علاوه بر تکمیل طرح های گذشته پروژه های جدید نیز پیگیری می شود، گفت: طرج های بیولوژیکی شامل بذر کاری و نهال کاری است تا بتوان جلوی سیلاب و حرکت تند آبهایی که باعث وارد شدن خسارت به ابنیه شهری و روستایی می شود را گرفت.

بوستانی ادامه داد: با اجرای این طرح ها یکی دیگر از اهدافی که دنبال می شود تغذیه مصنوعی است به گونه ای که بتوان با ایجاد سدهای کوچک در مسیر، آبراهه هایی ایجاد کرد تا باعث نفوذ آب در زیرزمین شود که این امر افزایش آبهای زیرزمینی را به همراه دارد.

وی افزود:  سال گذشته با اقدامات صورت گرفته در حوزه آبخیزداری حدود ۴۱ میلیون مترمکعب آب به آبهای  زیرزمینی افزوده شد که این میزان در سالهای خشکسالی موثر است.

بوستانی در بخش دیگری از سخنان خود ازبرگزاری همایش آبخیزداری منطقه دو کشور خبرداد و اضافه کرد: این همایش به منظور ارائه راهکارهای لازم برای حفاظت از منطقه زاگرس در شیراز برگزار شد.

وی ادامه داد: در این همایش مسئولان ۱۱ استان کشور که در مناطق زاگرس هستند حضور داشته و برنامه و راهکارهای لازم برای حفاظت از منطقه زاگرس و جنگلهای آن ارائه شد.