غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي دقايقي پيش در صدر يك هيات عاليرتبه پارلماني و اقتصادي تهران را به مقصد كاراكاس ترك كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني"مهر"، در مراسم استقبال رسمي حداد عادل، سيد احمد موسوي معاون پارلماني رئيس جمهور، محمد حسن ابوترابي فرد نائب رئيس مجلس وتعدادي از نمايندگان مجلس در پاويون جمهوري فرودگاه مهرآباد حضور داشتند.

حداد عادل كه در صدر يك هيات عاليرتبه پارلماني و اقتصادي و به دعوت همتايان خود به كشورهاي كوبا و ونزوئلا سفر مي كند، در اين سفر علاوه بر ديدار و گفت و گو با روساي مجالس، با ديگر مقامات عالي رتبه اين كشورها نيز ملاقات خواهد كرد.

طهماسبي وزير صنايع ، اسكندي وزير جهاد كشاورزي روساي كميسيونهاي مشترك همكاري هاي ايران و ونزوئلا و كوبا، آصفي معاون و سخنگوي وزارت خارجه و احمد ناطق نوري ، رفعت بيات، حميد سعادت و باغبانيان از اعضاي گروه دوستي پارلماني ايران و دو كشور ونزوئلا و كوبا، حداد عادل را در اين سفر همراهي مي كنند.

بنا بر اين گزارش رئيس مجلس و هيات همراه در آغاز سفر به كشورهاي آمريكاي لاتين، توقف كوتاهي در كشور مغرب خواهند داشت.

سخنراني در مجالس و حضور در يكي از دانشگاه هاي مهم كوبا و ونزوئلا و بازديد از آثار فرهنگي و تاريخي آن كشورها، شركت در كنفرانس خبري مشترك با رئيس مجلس كوبا در هاوانا و رئيس مجلس ونزوئلا در كاراكاس و بازديد از شهر توريستي واراد رو در نزديكي هاوانا پايتخت كوبا، از برنامه هاي رئيس مجلس شوراي اسلامي در سفر به اين كشورهاي آمريكاي لاتين است.

اين گزارش مي افزايد رئيس مجلس و هيات همراه در پايان سفر رسمي خود به كوبا و ونزوئلا به دعوت رسمي محالس اوروگوئه و برزيل ديدار كوتاهي از اين كشورها به عمل خواهد آورد.

حداد عادل پيش از ترك تهران در يك نشست خبري در فرودگاه مهرآباد اهداف خود را از اين سفر تشريح كرد.

به علت عدم هماهنگي اداره كل تشريفات با حراست فرودگاه مهرآباد، برخي خبرنگاران و عكاسان رسانه هاي گروهي و كاركنان اداره اخبارمجلس با تاخير وارد پاوين جمهوري شدند.