رئيس مركز تحقيقات نانو تكنولوژي پزشكي كشور از توليد داروهاي هوشمند به دنبال پيشرفت علم نانو تكنولوژي در آينده نزديك خبرداد.

هاشم رفيعي تبار در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر در كرج افزود: به دنبال ورود نانوتكنولوژي به صنعت دارو سازي ، داروهاي هوشمند به بازار مي آيد كه با عملكرد هوشمندانه خود بيماريها را در كوتاهترين زمان ممكن از بين مي برند .

وي ادامه داد : مكانيزم عملكرد اين داروها به گونه اي است كه با شناسايي نقطه بيمار در بدن ، مستقيماً به سوي آن نقطه روانه مي شوند و به اين ترتيب ، هيچ گونه تأثير منفي بر نقاط سالم بدن به جاي نمي گذارند .

اين مسئول اظهار داشت : به اين ترتيب ، داروهاي هوشمند با كمترين عوارض جانبي، بيشترين سود را به بدن مي رسانند و از اين نظر ايمني بسياري به وجود مي آورند .

رفيعي تبار از ظهور داروهاي هوشمند به عنوان تحولي بزرگ درصنعت دارو سازي جهان نام برد و تصريح كرد : در شرايط كنوني كه داروهاي شيميايي در عين مفيد بودن ، ضررهايي را براي بدن به همراه مي آورند ساخت چنين داروهايي بسيار اميدوار كننده است .

رئيس مركز تحقيقات نانو تكنولوژي پزشكي ، نتيجه مهم ديگرساخت اينگونه داروها را صرفه اقتصادي آنها دانست و خاطر نشان كرد : در وضعيت كنوني كه هزينه درمان بيماري ، روز به روز افزايش مي يابد عدم تأثير جانبي دارو بر بافتهاي سالم بدن هم براي خود بيمار و هم براي كشور ، منافع اقتصادي زيادي به همراه خواهد داشت .