اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب گفت: برخی شهرستان های استان مرکزی همچون کمیجان و خنداب از نظر وضعیت راه های مواصلاتی شرایط مناسبی ندارند و باید برای ساماندهی محورهای این شهرستان ها اقدام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن آصفری شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برخی شهرستان های استان مرکزی همچون کمیجان و خنداب از نظر وضعیت راه های مواصلاتی شرایط مناسبی ندارند و باید برای ساماندهی محورهای این شهرستان ها اقدام شود.

وی همچنین در مورد مشکلات جاده ای محورهای کمیجان، ساروق و میلاجرد گفت: به واسطه شرایط جاده ای شهرستان کمیجان این شهرستان در بن بست قرار گرفته و آن طور که باید توسعه پیدا نکرده این در حالی است با شرایطی که دارد بستر توسعه و پیشرفت در این منطقه مهیا است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به توانمندی های کارخانه واگن پارس اراک در ارتباط با ساخت انواع واگن گفت: کارخانه واگن سازی اراک یک برند بین المللی در ساخت و تولید انواع واگن ها بوده و از توانمندی بالایی برخوردار است و باید از آن حمایت شود، در حالی که برای رفع نیاز ریلی کشور به واگن با چین قرارداد بسته می شود و به همین علت است که در حال حاضر این شرکت با نیمی از ظرفیت و توان خود واگن تولید می کند.

آصفری در مورد طرح ۵۵ متری اراک و خانه های بدون سند کوی علی ابن ابیطالب(فوتبال) و مشکلات ساکنان این منطقه مطالبی بیان کرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب عدم ساخت و ساز، نوسازی و بهسازی در منطقه کوی علی ابن ابیطالب اراک را به علت نداشتن سند مالکیت قطعی، از مشکلات ساکنان کوی فوتبال اراک عنوان کرد و در مورد طرح ۵۵ متری اراک نیز گفت: ساکنان محدوده طرح ۵۵ متری هم مجوز هیچگونه تخریب و بازسازی را ندارند و این مساله باعث بروز نارضایتی و بلاتکلیفی برای ساکنان حریم این طرح شده است که باید برای حل این مساله تصمیمی گرفته شود.