بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان رایج در جامعه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح جمعه در نشست با رئیس‌کل بانک مرکزی اظهار داشت: بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های مسئولان به ویژه مسئولان اقتصادی در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت بالای تحول در حوزه بانکداری، اضافه کرد: مطالبات معوق در نظام بانکی یکی از مشکلات در حوزه اقتصادی است که پرونده‌های متعددی نیز در محاکم قضایی تشکیل شده است.

امام جمعه بوشهر به معوقات بانکی در استان اشاره کرد و افزود: آمار ارائه شده در مورد میزان مطالبات معوق در استان بوشهر زیاد و موجب نگرانی است.

وی به اهمیت بسیار بالای حوزه اقتصادی در سطح ملی و بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: اهمیت اقتصاد به گونه‌ای است که دشمنان از طریق حربه‌های اقتصادی وارد صحنه مباره شده‌اند.

آیت‌الله صفایی بوشهری به اهمیت استفاده از روش‌های اقتصاد مقاومتی برای مقابله با این حربه‌های دشمنان اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور باید بر اساس شاخص‌های مقاومتی شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان رایج در جامعه تبدیل شود، ادامه داد: درون‌زا بودن یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است که بر اقتصاد داخلی تکیه دارد و زمینه ثبات اقتصادی را فراهم می‌کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اقتصاد برنامه‌ریزی‌شده باعث می‌شود تا تحریم‌ها نتواند مانعی در اقتصاد کشور ایجاد کند، افزود: راهکارهای اصلی برای اقتصاد کشور، پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.