مدیر انتشارات گفتمان اندیشه معاصر از آماده سازی مجموعه‌ای از کتاب‌های شعر سه‌گانی با گردآوری و تدوین علیرضا فولادی و همکاران برای چاپ خبر داد.

سید محمدجواد هاشمی مدیر انتشارات گفتمان اندیشه معاصر در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره کتاب‌های در دست انتشار این ناشر گفت: اولین دوره کتاب‌های شعر سه‌گانی از جمله آثاری است که در پی انتشار آن هستیم.

وی افزود: نخستین دوره کتاب‌های سه‌گانی شامل ۶ کتاب است؛  کتاب اول «بوطیقای سه‌گانی و مسائل آن» نام دارد و چنان که از نامش برمی‌آید، دربردارنده‌ مباحث نظری، اعم از فنی و تاریخی و انتقادی، پیرامون این ژانر شعری است. کتاب دوم، مجموعه سه‌گانی‌های علیرضا فولادی را به عنوان مبتکر سه‌گانی در بر گرفته است. کتاب سوم به گلچین سه‌گانی‌های سه‌گانی‌پردازان برتر اختصاص یافته است. کتاب‌های چهارم و پنجم و ششم هم، ۳ مجموعه مستقل سه‌گانی، از سه شاعر معاصر، محمدشریف سعیدی (از افغانستان)، بهادر باقری و بابک حسین‌زاده‌ برجویی است.

مدیر انتشارات گفتمان اندیشه معاصر گفت: طبق نظر بسیاری از کارشناسان ادبی، سه‌گانی یک اتفاق در حوزه شعر معاصر است و با انتشار این دوره از کتاب‌های سه‌گانی، جامعه ادبی هرچه بیشتر به مباحث نظری و نمونه‌های عملی این ژانر دسترسی خواهد داشت. خوشحالیم که در این زمینه نقشی به عهده داریم.