مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان مانه و سملقان گفت: اجرای طرح هادي ۱۶ روستاي این شهرستان با اعتباري بالغ بر سه ميليارد تومان در دستور كار قرار گرفت.

سعيد رئوفي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت مسکن مهر در شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان، اظهار کرد: از ابتداي سال جاري تاكنون ۲۱ واحد مسكن مهر به متقاضيان این واحدها در شهر آشخانه تحويل داده شده است.

وي با اشاره به برخي مشكلات ساكنان مسكن مهر اين شهرستان گفت: زيرسازي معابر كوچه هاي مورد استفاده و نبود آسفالت معابر از جمله مشكلات ساكنان مسكن مهر شهرستان بود كه با پيگيري هاي انجام شده و تخصيص ۳۵۰ ميليون تومان اعتبار اين مشكلات تا پايان سال جاري مرتفع مي شود.

رئوفي در خصوص مشكلات آماده سازي معابر مسكن مهر آشخانه گفت: با توجه به تعهد متقاضيان مسكن مهر در خصوص تأمین آورده شخصی مورد نیاز جهت آسفالت و آماده سازي، متاسفانه تاكنون همكاري لازم در این راستا صورت نگرفته و به همین دلیل نیز آماده سازی این معابر با مشکل روبرو شده است.

مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي مانه و سملقان در مورد آورده ساكنان مسكن مهر جهت آماده سازی معابر سایت های مسکن مهر، اظهار داشت: طبق دستور وزير راه و شهرسازي برای آماده سازی معابر مسکن مهر بايد از هر مالك ۱۸ ميليون ريال دریافت شود كه ۱۰ ميليون ريال از این مبلغ از محل تسهيلات آنها و ۸۰۰ ميليون ريال نیز توسط مالك پرداخت شود اما با وجود این نهاد بنیاد مسکن آماده است تا بر اساس قيمت تمام شده سال ۹۰ از متقاضيان واحدهاي مسكوني اين مبلغ را دريافت كند.

رئوفي در ادامه با اشاره به صدور سند منازل مسكوني در بخش هاي روستايي و شهري شهرستان مانه و سملقان تصريح كرد: تاکنون در این زمینه ۷۰۷ سند شهري و شش هزار و ۳۷۶ سند روستايي صادر شده است.

اين مسئول گفت: از محل اعتبارات اختصاصي سفر مقام معظم رهبري به خراسان شمالي نيز به ۲۵۰ متقاضي روستايي و ۱۵۰ متقاضي واحد مسكن شهري كمك شده است.

وي افزود: طي سال گذشته ۱۷ طرح هادي در قالب فازهاي مختلف با اعتباري بالغ بر سه ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان در روستاهاي شهرستان مانه و سملقان انجام شد و اخیرا نیز اجرای طرح هادي ۱۶ روستاي این شهرستان با اعتباري بالغ بر سه ميليارد تومان در دستور كار قرار گرفت.