بجنورد- مسئول امور کودکان و نوجوانان بهزیستی با اشاره به آسیب مادران معتاد بر تربیت کودکان و نوجوانان، گفت: به دليل افزايش آمار اعتياد بين زنان، اين استان نيازمند مركز ترك اعتياد اجباری است.

ملیحه یغمایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بهزيستي خراسان شمالي فعاليت هاي خود را در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي انجام مي دهد اما در این زمینه نیازمند همکاری و کمک بیشتر سایر دستگاه ها از جمله استانداری است.

وی که مشاور مديركل بهزيستي خراسان شمالي در امور بانوان نیز هست، اضافه کرد: راه اندازي اورژانس اجتماعي يكي از اقدامات موثر اين سازمان در راستاي كاهش و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است كه خوشبختانه تاكنون در انجام ماموريت هاي خود موفق بوده است.

يغمايي اظهار داشت: اورژانس اجتماعي زيرساخت هاي خوبي در استان ايجاد كرده و هم اكنون نيز نيروهاي متخصص در اين بخش، خدمات را به صورت تخصصي ارائه مي دهند.

اين مسئول در اداره كل بهزيستي خراسان شمالي خواستار حمايت بيشتر استاندار از بهزيستي استان شد و گفت: با توجه به خدماتي كه بهزيستي به جامعه ارائه مي دهد حمايت ها نبايد تنها از سوي سازمان بهزيستي كشور انجام شود بلكه استانداري نيز بايد حمايت هاي لازم و بيشتري داشته باشد.

يغمايي گفت: اختصاص امكانات لازم به منظور ساخت مكاني استاندارد براي بازپروري يكي از خواسته هاي اين اداره كل است.

وي گفت: با توجه به اينكه آمار اعتياد بانوان رو به رشد است از استانداري درخواست راه اندازي مركز ترك اعتياد اجباري و دولتي براي زنان استان را داريم.

اين مسئول اظهار داشت: در سفر رياست جمهوري به خراسان شمالي اين درخواست به مشاور وي در امور بانوان و خانواده نيز منتقل شد.

مشاور مديركل بهزيستي خراسان شمالي در امور بانوان همچنين با اشاره به شمار زياد مناطق حاشيه ای در سطح استان گفت: با توجه به آسيب هاي موجود در اين مناطق بايد به زنان مناطق حاشيه نشين توجه بيشتری شود.

وي تاكيد كرد: اولين ضربه آسيب اجتماعي متوجه زنان است و اگر اين افراد دچار آسيب شوند بنيان خانواده نيز تهديد مي شود.

يغمايي گفت: اميدواريم با حمايت هاي استاندار خراسان شمالي و اجراي مطالبات اين نهاد حمايتي شاهد كاهش آسيب هاي اجتماعي در جامعه به ويژه در ميان زنان باشیم.