بجنورد- مدیرعامل و رییس هیئت مدیره مجتمع تجاری تفریحی هماگ بجنورد گفت: ناهماهنگی بین دستگاه ها و نبود مدیریت واحد مهم ترین مشکل سرمایه‌گذاری در خراسان‌شمالی است.

به گزارش خبرنگار مهر، شمس الدین شهروا، صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عملیات احداث مرکز تجاری، تفریحی، فرهنگی، اقامتی و پزشکی هماگ به عنوان نخستین طرح عظیم خراسان شمالی در این حوزه از سال ۹۱ در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۱۲۵ هزار مترمربع در دست ساخت است.

وی با بیان این که مجتمع هماگ شامل بخش تجاری تفریحی، هتل و کلینیک پزشکی است، افزود: حدود ۹۰۰ واحد تجاری،  سه سالن سینما، کافی شاپ، شهربازی روبسته، رستوران، هتل، اتاق عمل سرپایی، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، مطب های پزشکان و پارکینگ از جمله تأسیسات این مجتمع بزرگ هستند.

شهروا با اشاره به این که به منظور تکمیل تمامی بخش های این مجتمع بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است، اضافه کرد: این اعتبار از محل آورده شخصی، منابع فروش واحدها به مردم و تسهیلات تأمین می شود.

به گفته وی تاکنون برای احداث این مجتمع بیش از ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده و در حالی که برای ساخت آن هنوز از هیچ گونه تسهیلاتی استفاده نشده است، درحال حاضر بخش تجاری تفریحی آن حدود ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهروا در خصوص موعد اتمام بخش تجاری تفریحی مجتمع هماگ بجنورد، اظهار داشت: سرمایه گذار خصوصی همواره علاقه مند به اتمام زودتر پروژه بوده تا سریع تر به سود خود برسد از طرف دیگر مسئولان استانی نیز خواهان اتمام زودتر طرح هستند اما متاسفانه به دلیل ناهماهنگی های موجود در بین دستگاه ها، بسیاری از امور به کندی پیش رفته و همین موضوع سبب طولانی شدن روند تکمیل پروژه ها می شود.

وی تصریح کرد: با وجود این، بخش تجاری تفریحی پروژه هماگ احتمالا حتی زودتر از موعد اعلام شده به مردم و مشارکت کنندگان و در اواخر سال ۹۵ به بهره برداری می رسد و در همین زمان بخش دوم مجتمع شامل هتل و دی کلینیک به عنوان بخش سوم، حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی خواهند داشت.

شهروا با بیان اینکه پیش بینی می شود هتل پنج ستاره هماگ نیز تا حدود چهار سال دیگر به بهره برداری برسد، ادامه داد: در مجموع با بهره برداری از کل مجموعه هماگ برای بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد می شود که از این تعداد دو هزار و ۵۰۰ نفر در بخش تجاری تفریحی، ۴۵۰ نفر در هتل و ۵۰۰ نفر نیز در بخش درمانی فعالیت خواهند کرد.

وی در ادامه با انتقاد از ناهماهنگی موجود بین دستگاه های خراسان شمالی در تعامل با سرمایه گذاران بخش خصوصی، تصریح کرد: با وجود اینکه دستگاه های مختلف به صورت جداگانه تعامل و همکاری مناسبی با سرمایه گذاران خصوصی دارند اما به دلیل نبود مدیریت واحد و ناهماهنگی بین دستگاهی، بخش اعظمی از وقت و انرژی سرمایه گذار می بایست برای دریافت مجوزهای مختلف و رفع موانع موجود صرف شود.

شهروا اظهار داشت: در حالی که اگر مدیریت واحدی در زمینه تعامل با سرمایه گذاران بخش خصوصی و رفع نیازهای این بخش وجود داشته باشد، قسمت اعظمی از موانع سرمایه گذاری در خراسان شمالی رفع شده و سرمایه گذاران خصوصی بیشتری برای سرمایه گذاری در این استان ترغیب می شوند.