رئیس کمیته ملی پارالمپیک از حضور «ویلفرد لمکه»، مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور ورزش برای توسعه و صلح، در مراسم روز ملی پارالمپیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود خسروی وفا در گفتگو با سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد ابراز تمایل خود را برای شرکت در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی معلولان جهان ابراز داشته و عنوان کرده است که می‌خواهد با حضور در کنار ورزشکاران، پوشیدن لباس ورزشی و انجام نمادین یکی از رشته‌ها، همراهی خود را با شرکت‌کنندگان در این مراسم بزرگ ابراز کند.

وی افزود: ایشان سال گذشته برای این مراسم پیامی صادر کرد اما برای مراسم سال ۹۴، به ایران سفر می‌کند و در کنار ورزشکاران حضور خواهد داشت. البته آقای لمکه تیرماه سال ۹۲ در سفری که به ایران داشت، از کمیته ملی پارالمپیک بازدید کرد و در جریان فعالیت‎های این کمیته در خصوص ورزش معلولان قرار گرفت.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص حضور لمکه خاطرنشان کرد: وی در جریان بازدیدی که از کمیته ملی پارالمپیک داشت، از فعالیت ایران در این زمینه ابراز خوشحالی کرده بود و اظهار داشته بود که خوشحال است در این کشور افراد دارای معلولیت زیادی در خانه‎ها نیستند و از طریق ورزش در جامعه حضور دارند.

مراسم روز ملی پارالمپیک سال جاری به نسبت ادوار گذشته از اهمیت خاصی برخوردار است، چرا که برای اولین سال و با دستور رئیس جمهور، روز ملی پارالمپیک به عنوان یک رویداد ملی، در تقویم رسمی به ثبت رسیده و از این پس، ۲۴ مهر ماه به عنوان روز ملی پارالمپیک شناخته می شود.