اسفراین - در پی دستگیری سارقان طلا فروشی در شهرستان اسفراین و کشف جواهرات به سرقت رفته و جسد طلا فروش مفقودشده، دستگیر شدگان به قتل وی اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین روز هفته گذشته بود که خبر سرقت از یک طلا فروشی در اسفراین و مفقود شدن صاحب جواهر فروشی بر روی خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت.

پیگیری خبرنگار مهر در مورد این سرقت و اعلام گزارشات فرماندهی انتظامی این شهرستان در مورد مفقود شدن صاحب طلا فروشی، شائبه و احتمال قتل وی را نیز افزایش داده بود.

با تلاش مستمرکاراگاهان زبده و با تجربه پلیس آگاهی خراسان شمالی و ماموران پرتلاش نیروی انتظامی شهرستان، در کمتر از ۱۰ ساعت از وقوع این سرقت، پیدا شدن موتورسیکلت صاحب طلافروشی، اولین سرنخ برای یافتن سارق و یا سارقین طلا فروشی و بررسی وضعیت طلافروش مفقود شده بود.

عاقبت صبح امروز تلاش کارآگاهان خستگی ناپذیر و هوشیار پلیس انتظامی این استان به ثمر نشست و سارقان همراه با بیش از ۲.۵ کیلوگرم جواهرات سرقت شده دستگیر و جسد بیجان طلافروش کشف و افراد دستگیر شده در اولین ساعات این دستگیری در بازجویی های مقدماتی به قتل طلا فروش اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین پیش از ظهر امروز با تشریح جزئیات این سرقت منتهی به قتل گفت: با دستگیری سارقان این طلا فروشی دو نفر به نامهای «الف-ر» و «م – د»، جسد طلافروش اسفراینی نیز کشف گردید.

سرهنگ جاوید مهری افزود : جنازه مقتول در ساعت ۴ بامداد امروز دوشنبه در روستای گورپان از توابع بخش مرکزی اسفراین کشف و هویت وی از سوی خانواده اش تایید شد.

وی تصریح کرد: پرونده جهت سیر مراحل قانونی هم اکنون از سوی پلیس آگاهی استان در دست بررسی است که با تکمیل آن جهت تعیین مجازات عاملین این قتل و سرقت به دستگاه قضایی ارسال خواهد شد.

فرمانده انتظامی اسفراین به عاملان اخلال در نظم و امنیت عمومی جامعه هشدار داد: پلیس قاطعانه با هر گونه اقدامی که امنیت عمومی جامعه را به خطر بیاندازد با قاطعیت برخورد و خواب خوش را از متعرضان به حقوق عمومی جامعه، خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان ۱۲۷ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.