استیون کینگ خالق رمان های «مسیر سبز» و «آتش افروز» نشان و مدال ملی هنر آمریکا را از باراک اوباما رئیس جمهور این کشور دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، استیون کینگ رمان نویس آمریکایی که پیش از این در سال ۲۰۰۳ به‌عنوان یکی از نویسندگان برجسته ایالات متحده آمریکا مورد حمایت و تقدیر منتقدان ادبی و برجسته این کشور قرار گرفت به زودی مدال و نشان ملی این کشور را از باراک اوباما دریافت خواهد کرد.

این نشان قرار است روز دهم سپتامبر سال جاری طی یک مراسم رسمی به استیون کینگ اهدا شود. نشان ملی هنر ایالات متحده یکی از رویدادهای مهم فرهنگی این کشور محسوب می شود و هر سال به محبوب ترین، فعال ترین هنرمندان و نویسندگانی که برای اتقاء دانش و سطح فرهنگ جامعه تلاش های بی‌وقفه داشتند اهدا می شود.

استیون کینگ نویسنده‌ای است که در چند دهه گذشته رمان‌ها و مجموعه داستان‌های متعددی در ژانر وحشت، علمی-تخیلی و فانتزی به رشته تحریر درآورده و آثارش نه تنها در ایالات متحده بلکه  در سراسر جهان مخاطبان بسیاری را جذب خود کرده است.

از دیدگاه بسیاری از منتقدان ادبی و کارشناسان کتاب استیون کینگ یکی از مبتکرترین نویسندگانی است که در سالهای اخیر توانسته از هوش و تمامی توانش برای جذب مخاطبان بیشتر در سراسر جهان بهره بگیرد.

کینگ به تازگی در اظهارنظری که در صفحه شخصی اش در توئیتر داشته برای مخاطبانش نوشته: می توانستم حدس بزنم که بلاخره نشان و مدال ملی را به من اهدا کنند. اگر چه با همه این‌ها باز هم شگفت زده هستم و از این انتخاب احساس خوبی دارم. امیدوارم این اتفاق روزی نصیب همه همکارانم در دنیای ادبیات شود.

استیون کینگ قرار است در کنار دیگر شخصیت‌های فرهنگی و فعالان حوزه علوم انسانی در ایالات متحده آمریکا مدال ملی هنر را دریافت کند.

استیون کینگ متولد سال ۱۹۴۷ است و این روزها ۶۷ سالگی اش را پشت سر می گذارد. او تا امروز بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در ژانر وحشت و خیال پردازی منتشر کرده است و آثار سینمایی مختلفی با اقتباس از رمان هایش منتشر شده است.

فیلم های سینمایی «کری»، «ارواح»، «درخشش»،«۱۴۰۸» و «رستگاری در شائوشنگ» از جمله فیلم‌هایی است که با اقتباس از رمان های این نویسنده تولید و روی پرده سینما رفته است.