بجنورد - مدیر صندوق كارآفرینی امید خراسان شمالی از پرداخت هفت میلیارد و۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاكنون در استان خبر داد.

امین خوشقامت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ارائه تسهیلات به منظور ایجاد و توسعه فضای كسب و كار، اعطای تسهیلات ازدواج، اعطای وام اشتغال، پرداخت تسهیلات خانگی و ... توسط صندوق كار آفرینی امید در خراسان شمالی انجام می شود.

وی با اشاره به اینكه این صندوق در استان تاكنون اقدامات خوبی در زمینه توسعه اشتغالزایی انجام داده است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاكنون ۵۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۲۳۴ نفر در زمینه های خود اشتغالی، كارفرمایی، كارآفرینی، برند و پشتیبانی با كارمزد چهار درصد اعطا شده است.

خوشقامت با اشاره به اقدامات این صندوق در خصوص پرداخت تسهیلات ازدواج به زوجین متقاضی افزود: سهم پرداختی صندوق كارآفرینی امید خراسان شمالی در بخش تسهیلات ازدواج یك هزار و ۳۳۰ فقره وام است.

به گفته این مسئول از ابتدای امسال تاكنون نیز هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات ازدواج با كارمزد چهار درصد به ۲۷۰ نفر از متقاضیان در خراسان شمالی پرداخت شده است.

خوشقامت با اشاره به اینكه یكی دیگر از اقدامات این صندوق پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی است، گفت: همچنین از ابتدای امسال تاكنون هفت میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۰۶ نفر در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی با بیان اینكه صندوق كار آفرینی امید در راستای ارائه خدمات بهتر، اجرای طرح های گوناگون را در دستور كار خود قرار داده است، اظهار داشت: طرح امید از جمله طرح هایی است که به منظور توسعه كسب و كار عملیاتی شده و با سپرده گذاری حداكثر ۱۵۰ میلیون ریال با كارمزد چهار درصد و حداكثر ۳۶ ماهه انجام می شود.

خوشقامت گفت: طرح احسان نیز یكی از دیگر از طرح های صندوق كار آفرینی امید است كه سپرده گذاران با سپرده گذاری از مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به بالا پس از ۹ ماه می توانند سه برابر مبلغی كه سپرده گذاری كرده‌اند را دریافت كنند.

مدیر صندوق كارآفرینی امید خراسان شمالی تاكید كرد: این صندوق با مجوز رسمی از بانك مركزی با شش شعبه فعال در خراسان شمالی به شهروندان این استان ارائه خدمت می دهد.