ترکیه امروز جمعه با دیگر صحنه ناآرامی بود بطوریکه در نتیجه تیراندازی یک فرد مسلح، یک شهروند ترک کشته و سه نیروی پلیس نیز زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حادثه در شهر دیاربکر رخ داد و در جریان آن یک فرد مسلح به سمت افراد حاضر در یک رستوران آتش گشود که در نتیجه آن یک شهروند کشته و سه نیروی پلیس نیز زخمی شدند. 

این وضعیت در حالی است که رئیس شورای اروپا،‌ خواستار بازگرداندن آرامش و صلح میان دولت ترکیه و حزب کارگران کردستان (پ‌ک ک) شده اما «احمد داوداوغلو»  نخست‌وزیرترکیه، بر ادامه بمباران مواضع کردهای مخالف دولت، تاکید کرده است.

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا که به ترکیه سفر کرده است، در مصاحبه مطبوعاتی‌ با احمد داوود اوغلو، گفت: ما در مورد مشکل پ‌ک ک و همینطور تروریست‌ها گفتگو کرده‌ایم و من همچنان بر نیاز به تلاش برای بازگشتن به گفتگوهای صلح تاکید می‌کنم. 

در همین حال احمد داوود اوغلو تاکید کرد که در بمباران‌های چند روز گذشته، ترکیه به اهداف خود، در مبارزه با گروه‌های مخالف دست یافته و به گفته او همه باید از قاطعیت ترکیه در این مبارزه آگاه باشند.

درگیری‌ها در ترکیه پس از آن افزایش یافت که در حمله هفته گذشته نیروهای پ‌کا‌کا به ارتش ترکیه،‌ ۱۶ سرباز ارتش این کشور کشته‌شدند.