مدیر انتشارات سایان از آماده‌سازی دایره المعارف مصور مسیحیت برای چاپ و عرضه به بازار نشر خبر داد.

حامد کفاش مدیر انتشارات سایان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آثار در دست چاپ این ناشر گفت: ما از شروع کار سایان تا امروز، ۱۲ عنوان دایره‌المعارف مصور به چاپ رسانده‌ایم و چاپ ۱۵ عنوان دیگر را در دستور کار داریم که سعی داریم این ۱۵ کتاب را تا نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده به چاپ برسانیم.

وی افزود: پیش از این دایره المعارف تاریخ یهودیت را به چاپ رساندیم و حالا چاپ تاریخ مسیحیت را در دستور کار داریم. این کار را با توجه به این نکته انجام دادیم که این مساله در ایران، چندان شناخته شده نیست و اطلاعات زیادی بین عموم، درباره دین مسیحیت وجود ندارد. این کتاب اثر یک محقق استرالیایی است و به صورت مشترک توسط حدید شدیدپور و معصومه انصاری ترجمه شده است. هر دوی مترجم ها در مقطع دکترا در رشته ادیان مشغول تحصیل هستند.

این مدیر نشر در ادامه گفت: کتاب مذکور از ابتدای کار، تاریخ شکل گیری مسیحیت را تشریح می کند و به مرور و رسیدن دوره های تاریخی، جلو می آید؛ یعنی مانند همان رویه کتاب تاریخ یهودیت. این جمله را هم می توانم بگویم که این کتاب، حالتی علمی دارد. 

کفاش گفت: کتاب دیگری که سعی داریم به زودی به چاپ برسانیم، دایره المعارف مصور تاریخ جنگ افزار است. با به چاپ رساندن این عناوین و کتاب های مشابه، سعی داریم تعداد کتاب های سایان را تا برپایی نمایشگاه کتاب تهران که اردیبهشت ۹۵ برگزار می شود، به ۳۰ عنوان برسانیم.