خوانش یک داستان کوتاه در برنامه «شب قصه» و همچنین روایت بهروز رضوی در برنامه «شنیدنی های تاریخ» دو خبر امروز از رادیو فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سینا دادخواه نویسنده و داستان نویس یکشنبه ۲۲ شهریور یکی از داستان های کوتاهش را در رادیو فرهنگ روایت می کند.

برنامه «شب قصه» برنامه ای از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که هر شب ۱۰:۴۵ پخش می شود. در این برنامه هنرمندان (تئاتر و سینما) و نویسندگان هر شب یک داستان را روایت می کنند.

سینا دادخواه نویسنده رمان «یوسف‌آباد، خیابان سی و سوم» و رمان «زیباتر» قرار است در برنامه «شب قصه» داستان کوتاه «آیدا نیست» را بازخوانی کند.

«شب قصه» به تهیه کنندگی نیلوفر زندیان از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۵۸ تهیه و پخش می شود.

بهروز رضوی زندگی شیخ محمد خیابانی را روایت می کند

برنامه «شنیدنی های تاریخ» شنبه ۲۱ شهریور به مناسبت سالروز درگذشت شیخ محمد خیابانی از فعالان سیاسی در دوره انقلاب مشروطه ایران مستندی را درباره زندگی وی پخش می کند.

«شنیدنی های تاریخ» به بازخوانی حوادث و رخدادها و ماجراهای جالبی که در تاریخ ایران و جهان اتفاق افتاده است، می پردازد. این برنامه هر شب ساعت ۱۹:۴۵ به مدت ۱۵ دقیقه روی آنتن شبکه فرهنگ می رود و در تولید آن از هنرمندی گوینده پیشکسوت بهروز رضوی بهره برده شده است .

در برنامه امروز بهروز رضوی زندگی، فعالیت ها و مبارزه های شیخ محمد خیابانی را روایت می کند.

شیخ محمد خیابانی از روحانیون آزادی‌خواه تبریز در خامنه در نزدیکی تبریز متولد شد. خیابانی از فعالان سیاسی در دوره انقلاب مشروطه ایران بود. او در مجلس دوم به وکالت رسید و بعد از دورهٔ دوم و در حین جنگ جهانی اول به تبریز رفت، قیام کرد و دولت آزادیستان را تشکیل داد. عاقبت با ورود والی جدید مخبرالسلطنه در تبریز کشته شد.

برنامه «شنیدنی های تاریخ» به تهیه کنندگی و نویسندگی مهرنوش محتشمی کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که با شعار «تاریخ شنیدنی است... آن را با ما بشنوید» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ و ای ام ردیف ۵۵۸ پخش می شود.