کرمانشاه- معاون صنایع دستی استان کرمانشاه، از تغییر زمان برگزاری سومین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی در کرمانشاه خبرداد و گفت: این داوری از ۲۴ شهریور آغاز و هفت استان در آن رقابت می‌کنند.

نصرت‌الله سپهر در گفتگو با خبرنگار مهر، از تغییر در زمان برگزاری سومین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی در کرمانشاه خبرداد و گفت: به خاطر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تهران، این دوره با یک تغییر زمانی از ۲۴ شهریور آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیش از این قرار بر برگزاری دوره مذکور از ۲۲ تا ۲۴ شهریور بود که هم اکنون به ۲۴ تا ۲۶ شهریور تغییر یافته است و طی آن هفت استان ایلام، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و همدان آثار و صنایع دستی خود را برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع دستی به رقابت می‌گذارند.

آثار بومی کرمانشاه در راس صنایع دستی شرکت داده شده

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از حضور ۱۳۰ اثر از هنرمندان صنعتگر عرصه صنایع دستی استان کرمانشاه در این دوره خبرداد و گفت: آثار شرکت داده شده با اولویت آثار بومی استان است و این آثار در راس خواهند بود.

سپهر از داوری آثار شرکت داده شده در این دوره، طی سه روز و توسط ۹ نفر از داوران برجسته کشوری در این عرصه خبرداد.

وی، برگزاری این دوره در استان کرمانشاه را علاوه بر یک فرصت رقابتی، فرصتی برای تبادل اطلاعات هنرمندان شرکت کننده برای کیفی‌تر کردن آثارشان عنوان کرد.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه، هم‌چنین حضور اثار و تولیدات صنعتگران کرمانشاهی در این داوری نشان ملی را فرصتی مغتنم برای معرفی این آثار و به دست آوردن ظرفیت‌های لازم برای ورد به بازارهای داخلی و خارجی دانست.