بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر به قطب توسعه و فناوری خلیج‌فارس تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر یکشنبه در آئین افتتاح مجموعه آموزشی گلشن دانش پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر به اهمیت علم و دانش اشاره کرد و اظهار داشت: دستیابی به اقتدار در سطح جهان نیازمند رسیدن به قله‌های علمی است.

وی بر لزوم حرکت پرشتاب در مسیر علم و اندیشه تاکید کرد و ادامه داد: برای اینکه به اقتدار علمی برسیم باید مدیریت مناسبی در بخش علمی صورت بگیرد.

امام جمعه بوشهر به ظرفیت بالای استان بوشهر در بخش علمی اشاره کرد و افزود: استان بوشهر باید به قطب توسعه و فناوری خلیج فارس تبدیل شود و برای تبدیل شدن به قطب علمی خاورمیانه و جهان نیز تلاش شود.

وی خواستار نگاه ویژه به پارک‌های علم و فناوری و دیگر مراکز علمی شد و اضافه کرد: باید نگاهی وسیع به فعالیت پارک‌های علم و فناوری در استان داشته باشیم.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به حرکت جهان در مسیر هسته‌ای، بیوتکنولوژی، فناوری نانو و انرژی‌های هیدروکربنی، خاطرنشان کرد: باید در این مسیر حرکت کنیم و سند توسعه علمی استان بوشهر با نگاه بین‌المللی تنظیم شود.

وی خواستار تعیین سهم حوزه علم و فناوری استان بوشهر از اعتبارات ارزش افزوده و حق آلایندگی شد و افزود: باید از ظرفیت‌ها استان بوشهر به خوبی در مسیر توسعه و پیشرفت استان بهره گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر از جوان‌ترین استان‌های کشور است و باید با استفاده از این جوانان زمینه پیشرفت بیش از پیش استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه اختصاص اعتبارات مناسب نقش مهمی در توسعه علمی خواهد داشت، گفت: باید اعتبارات مناسبی برای ساخت مجموعه ۲۴ هکتاری پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر اختصاص یابد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه جنگ آینده جهان نبرد بر سر مسائل علمی است، اضافه کرد: باید سرمایه‌گذاری مناسب در علوم پایه، انسانی و حوزه های علوم تجربی صورت گیرد.

در این آئین مجموعه آموزشی گلشن دانش پارک علم و فن‌آوری خلیج فارس بوشهر به بهره‌برداری رسید.