گرگان – رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان گرگان از صعود چهار کوهنورد گلستانی به ارتفاعات پنج هزار متری «کازبک» گرجستان خبر داد.

یحیی یزدانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۲ کوهنورد کشورمان از جمله چهار گلستانی به مدت چهار روز به قله پنج هزار و ۴۷ متری «کازبک» کشور گرجستان صعود کردند.

یزدانی افزود: در این صعود سه کوهنورد گرگانی به نام های «احمد پاکپور»، «فواد حاتمی نژاد» و «مجتبی قربانی» و یک گنبدی به نام «مظفر فریدونی» به همراه کوهنوردان استان های تهران، یزد، خراسان رضوی، گیلان و قم حضور داشتند.

وی با بیان اینکه کوهنوردان گلستانی برای نخستین بار موفق به فتح این قله شدند گفت: اعضای تیم هیئت کوهنوردی شهرستان گرگان پس از اجرای هفت اردوی آماده سازی در کشور، موفق شدند به این قله مرتفع صعود کنند.

وی در مورد قله کازبک بیان کرد: این قله به علت مسیرهای ریزشی و یخچال های عمیق و خطرناک و همچنین شیب های تند به عنوان «اورست کوچک» شناخته می شود.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: تیم منتخب کوهنوردی شهرستان گرگان پس از برگزاری یکسال اردوهای آماده سازی انتخاب شده اند و امیدواریم این روند در سال جاری ادامه پیدا کند.

یزدانی در ادامه به صعودهای کوهنوردان گرگانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: کوهنوردان این شهرستان در سال جاری تاکنون به ارتفاعات ضلع های شمالی و جنوبی قله پنج هزار و ۶۷۱ متری دماوند، قله چهار هزار و ۸۵۰ متری علَم کوه کلاردشت، قله چهار هزار و ۸۱۳ متری سبلان و ارتفاعات سه هزار و ۸۱۳ متری خط الراس نیمه تمام گاوکشان – کهکشان شاهکوه گرگان صعود کرده اند.

وی با بیان اینکه ۲۲ تیم رسمی کوهنوردی در گرگان ثبت شده است اظهار کرد: برنامه ریزی کرده ایم کوهنوردان گرگانی تا پایان سال به ارتفاعات شیرکوه یزد، دماوند، آزادکوه مازندران، شاه معلم گیلان صعود داشته باشند.