بجنورد- مدیركل حمل و نقل پایانه های خراسان شمالی گفت: بیشترین آرای صادره برای رانندگان متخلف در جلسه کمیسیون ماده ۱۱، محرومیت موقت یک ماهه از رانندگی است.

سعید سبحانی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در پنج ماهه نخست امسال ۳۰ مورد از تخلفات رانندگان، شركت ها و موسسات حمل نقل كالا و مسافر در خراسان شمالی در این کمیسیون بررسی و رای لازم صادر شد.

وی اظهار داشت: جلسات كمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جاده و جلسات كمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شركت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای برون شهری برگزار می شود.

وی اظهار داشت: با برگزاری جلسات كمیسیون ماده ۱۱ به ۲۰ مورد تخلف رانندگان ناوگان‌های باری و مسافری رسیدگی شد.

سبحانی گفت: با برگزاری این كمیسیون متناسب با تخلفات رای صادر و بیشترین رأی صادره برای رانندگان متخلف نیز محرومیت یك ماهه از رانندگی بوده است.

وی عمده تخلفات این رانندگان را رانندگی با ناوگان فاقد معاینه فنی، تاخیر و توقف در طول مسیر و نصب نکردن برچسب توشه مسافرعنوان كرد و افزود: این تخلفات از طریق سامانه اداره كل حمل و نقل پایانه های استان اعلام و یا از طریق شكایت واصله به این اداره کل بوده است.

سبحانی با اشاره به رسیدگی به تخلف ۱۰ شركت و موسسات حمل و نقل كالا و مسافر در خراسان شمالی با برگزاری جلسات كمیسیون ماده ۱۲ اظهار كرد: عمده تخلفات این شركت ها در زمینه ارائه خدمات ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی و ارائه خدمت به رانندگانی كه اعتبار كارت هوشمند آنان به اتمام رسیده، عنوان شده است.

وی گفت: تذكرات كتبی عمده رأی صادر شده برای تخلفات شركت‌ها و موسسات حمل و نقل كالا و مسافر در استان است.

مدیركل حمل و نقل پایانه های خراسان شمالی با اشاره به اهمیت آموزش قوانین و مقررات حمل و نقل به شركت های حمل و نقل و رانندگان افزود: به این منظور طی پنج ماهه امسال در استان ۷۶۱ نفر دوره از آموزش های قوانین و مقررات، اصول رانندگی، اخلاق حرفه ای، سلامت شغلی رانندگان، حمل و نقل ایمن بارهای ترافیكی و ... برخوردار شدند.