بجنورد- سرپرست انجمن سینمای جوان خراسان شمالی گفت: متاسفانه نگاه مسئولان و مدیران استانی به بحث سینما و فیلم سازی در خراسان شمالی بسیار ضعیف است.

محمدرضا علی آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امروز حركت دنیا به سمت سینما و فیلم سازی است و موضوع سینما سبب تحول یك كشور می شود.

وی با اشاره به اینكه مدیران و مسئولین خراسان شمالی به حوزه سینما و فیلم سازی نگاه ضعیفی دارند، تاكید كرد: نگاه به مقوله فیلم سازی باید تغییر و استان از وضعیت فعلی خارج شود.

علی آبادی با اشاره به عدم مدیریت درست و توجه مسئولین به فیلم سازی گفت: فعالیت های فیلم سازی و برنامه سازی در استان از هم گسیخته و با فرم نامناسبی انجام می شود كه باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی نبود مكان مناسب برای استقرار انجمن سینمای جوان خراسان شمالی را یكی از مشكلات این انجمن عنوان كرد و اظهار داشت: هم اكنون این انجمن در یكی از سالن هایی كه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اختیار آن قرار داده فعالیت می كند.

علی آبادی گفت: باید وزارت ارشاد و استانداری خراسان شمالی مكان مناسبی در اختیار انجمن سینمای جوان استان قرار دهند تا بتوان فعالیت‌های بیشتر و موثرتری را در این حوزه انجام داد.

وی همكاری نکردن برخی از دستگاه های اجرایی استان با این انجمن را یكی دیگر از مشكلات عنوان كرد و افزود: بودجه این انجمن از تهران و به صورت بسیار ناچیز تامین می شود و بنابراین ضرورت دارد كه دستگاه های اجرایی با ورود به حوزه سینما و فیلم سازی، این انجمن را در راستای انجام فعالیت‌های بهتر حمایت كنند.

علی آبادی با اشاره به برگزاری نخستین المپیاد فیلم سازی دانش آموزی توسط انجمن سینمای جوان خراسان شمالی كه در استان همدان برگزار می شود، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش استان در این حوزه آن گونه كه می بایست وارد عمل نشده است.

سرپرست انجمن سینمای جوان خراسان شمالی گفت: این استان از جوانان با استعدادی در حوزه فیلم سازی برخوردار است كه باید مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

علی آبادی افزود: امسال آموزش و تولید فیلم به عنوان رویكرد اصلی انجمن سینمای جوان خراسان شمالی در دستور كار قرار گرفته و در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی اضافه كرد: این انجمن بیشتر بر آموزش افراد علاقه‌مند به فیلم سازی تمركز دارد و در این راستا از ابتدای امسال تاكنون دوره ی هفت ماهه فیلم سازی را برگزار كرده است.

علی آبادی با اشاره به برخی اقدامات این انجمن از ابتدای امسال تاكنون اظهار داشت: تولید فیلم در بخش مستند، تجربی و داستانی، برگزاری نخستین المپیاد دانش آموزان كشور، برگزاری دوره های عكاسی ویژه مشاغل، برگزاری نمایشگاه های عكس، تولید 10 فیلم توسط هنرجویان فیلم سازی و ... از جمله مهم ترین اقدامات انجمن سینمای جوان خراسان شمالی است.

سرپرست انجمن سینمای جوان خراسان شمالی گفت: با راه اندازی سینمای ثابت و پردیس سینمایی در استان، امید اكران فیلم توسط فیلم‌سازان جوان بیشتر می شود و از این طریق اقتصاد و درآمدزایی استان نیز افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون استان 917 هزار نفری خراسان شمالی فاقد سینماست و طی دو سال اخیر با موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از سالن فرهنگی هنری گلشن که سالن برگزاری همایش ها و نشست های استانی است، به طور موقت به عنوان سینما استفاده می شود.