معاون زراعت وزارت جهاد كشاورزي از قطع واردات بذر سيب‌زميني به كشور در آينده بسيار نزديك خبر داد.

"محبتعلي نادري شهاب" در حاشيه ششمين گردهمايي سالانه برنامه‌ريزي تحقيقات بيوتكنولوژي و كشاورزي كشور به خبرنگار اقتصادي "مهر" در كرج گفت: با توجه به شاخصهاي برنامه چهارم توسعه اقتصادي كشور در سال آينده بايد از واردات برخي اقلام از جمله بذر سيب زميني بي‌نياز شويم كه خوشبختانه اين امر محقق خواهد شد.

وي افزود: در سال‌جاري نيز واردات اين محصول بسيار كم بوده است و اغلب كشاورزان از بذرهاي توليد داخل استفاده كرده‌اند.

نادري شهاب جلوگيري از ورود برخي آفات، تشويق توليد كنندگان بذر و توليد ارقام سازگار با اقليم كشور را از جمله مزاياي قطع واردات بذر سيب‌زميني دانست و خاطر نشان كرد: با قطع واردات بذر سيب‌زميني توليد انواع محصول سيب‌زميني نيز افزايش خواهد يافت.

وي يادآور شد: حضور كارشناسان و فارغ‌التحصيلان بخش كشاورزي در قطع واردات بذر سيب‌زميني موثر بوده است و با تلاشهاي گروههاي متخصص، شيوه‌هاي كشت بومي سيب‌زميني در كشور رايج شده است كه اين امر جلوي وارادات را تا حد زيادي سد كرده است.

معاون وزير جهاد كشاورزي با اشاره به ضرورت توجه ويژه مسئولان به توليد سيب‌زميني به دليل سرانه قابل توجه مصرف اين محصول در كشور، اظهار داشت: با عنايت به حضور افراد متخصص در مراحل مختلف كشت و توليد انواع بذرها و محصولات خاكي، انتظار مي رود مسئولان به اين بخش توجه خاص داشته و از سرمايه‌گذاران آن حمايت كافي نمايند.

گفتني است؛ سالانه بيش از چهار و نيم ميليون تن سيب‌زميني در كشور توليد و به بازار مصرف عرضه مي شود.